دولت آمریکا متن کامل استراتژی خود درباره «به اشتراک‌گذاری اطلاعات و حفاظت آن» را منتشر کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران هسته‌‌ای؛ دولت آمریکا متن کامل استراتژی خود درباره «به اشتراک‌گذاری اطلاعات و حفاظت آن» را منتشر کرد.

تاریخ این سند که در 24 صفحه و با عنوان NATIONAL STRATEGY FOR INFORMATION SHARING AND SAFEGUARDING منتشر شده مربوط به دسامبر 2012 است، اما سایت مدیر اطلاعات ملی امریکا آن را اخیرا منتشر کرده است.

"باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا این سند را امضا کرده و کاخ سفید توضیحاتی درباره آن منتشر کرده است.

اوباما در مقدمه خود برای این استراتژی نوشته است که عقیده دارد تأمین امنیت آمریکا مستلزم به اشتراک‌گذاری اطلاعات میان کسانی است که به آن نیاز دارند، از رییس جمهور تا افسر خیابان.

وی سپس به این موضوع اشاره کرده است که پس از 11 سپتامبر نیاز به به اشتراک‌گذاری اطلاعات افزایش پیدا کرده و رد این زمینه پیشرفت‌های مهمی هم حاصل شده است، اما همین موضوع به درز اطلاعات طبقه‌بندی شده نیز انجامیده است.

اوباما نوشته است: «هدف از این استراتژی ملی، به اشتراک گذاشتن اطلاعات و حفاظت از آن در مقابل ضربه زدن به تعادل مناسب بین به اشتراک‌گذاری اطلاعات و حفاظت آن است. به اشتراک‌گذاری میان کسانی که به آن نیاز دارند تا کشور ما را امن نگه دارند و حفاظت از آن در مقابل کسانی که به ما آسیب می‌رسانند».

وی ادامه داده است: «در حالی که دو هدف به اشتراک‌گذاری و حفاظت اطلاعات اغلب در تضاد با هم دیده می‌شوند، هستند، اما باید گفت در واقع آن‌ها به طور متقابل همدیگر را تقویت می‌کنند. بنابراین، بر اساس این استراتژی، چگونگی تقویت حفاظت از اطلاعات حساس طبقه‌بندی شده می‌تواند به ایجاد اعتماد به‌نفس برای به اشتراگ‌گذاری چنین اطلاعاتی کمک کند».

متن کامل این سند را اینجا ببینید.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار