رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: مدرسه سازی اساس توسعه پایدار و همه جانبه در کشور است و موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند.

ˈمحمدرضا حافظیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به اینکه راه تعالی و پیشرفت جامعه در بستر تعلیم و تربیت محقق می شود، اظهارکرد: مشارکت پرشور وعشق مردم در اعمال خیر و فرهنگ دوستی ایرانیان جای افتخار دارد و این عمل نیک و خداپسندانه در جامعه درحال گسترش و توسعه است.

وی در ادامه گفت: سی درصد مدارس کشور با همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است و گسترش و توسعه این مهم نه فقط در داخل کشور بلکه در خارج از مرزهای ایران نیز ادامه دارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور به لزوم گسترش مدارس ایرانی در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان ایرانی بایستی در مدارس ایرانی تحصیل کنند تا هویت و ملیت ایرانی و اسلامی خود را فراموش نکنند.

حافظی خاطرنشان کرد: تشکل های خیرین در ˈامارات متحدهˈ، ˈ ترکیهˈ وˈ استامبولˈ بسط و گسترش یافته است و با ادامه این حرکت در آینده نزدیک شاهد تشکیل این مجمع در چهار شهر بزرگ ˈکاناداˈ، ˈ انگلستانˈ وˈآمریکاˈ نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت احداث مدارس ایرانی در خارج از کشور گفت: برای جلوگیری از اشاعه فرهنگ غربی در میان جوانان این مرز وبوم که در خارج از کشور بسر می برند باید در احداث مدرسه ایرانی و بسط تعالیم ایرانی - اسلامی در خارج از میهن اسلامی تلاش کنیم که این امر نیز فقط با همت خیرین مدرسه ساز میسر می شود./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.