امام جمعه موقت دماوند گفت: دست یابی به اقتصاد مقاومتی و بعد از آن اقتصاد تاثیرگذار، نیازمند تعامل، همکاری و تلاش مردم و مسوولان است.

حجت الاسلام سید "مهدی رضایی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به مناسبت های مختلف در هفته پایانی سال اشاره کرد و افزود: یکی از مناسبت های مهم پایان سال، میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار است زیرا این بانوی بزرگوار تجلی مراتب بالای توحید بود و این حقیقت را می توان در خطبه های جانسوزش به عینه دید.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) موجب شد تا نهضت امام حسین (ع) جاودانه شود و امروز ما بعد از سالها و قرن ها از آن حماسه بزرگ و عظیم روز عاشورا، بر سر سفره ایثار و بزرگی آن جوانمردان بنشینیم.

این مقام مسوول در ادامه به 29 اسفند ماه ،روز ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 اشاره کرد و افزود: صنعت نفت در ایران از تاریخ پر فراز و نشیبی برخوردار است چرا که در سال 1279 قراردادی با نام دارسی بسته شد که در این قرارداد، ایران مکلف شد تا 60 سال امتیاز نفت خود به انگلیس دهد.

امام جمعه موقت دماوند بیان کرد: گرچه بعد از آن حوادث بسیاری برای نفت ایران همراه بود ولی بالاخره در سال 1329 نفت در ایران به عنوان سرمایه ملی شناخته و معرفی شد و امروز این صنعت همچنان دارای ارزش و جایگاه بالایی است.

رضایی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص شرایط کنونی کشور، خواسته های غرب، توجه به پتانسیل های کشور و ... اشاره کرد و گفت: آنچه در بیانات اخیر مقام معظم رهبری می توان آموخت این است که نفت، یک انرژی بی بدیل است و امروز اگر دنیا بر سر انرژی هسته ایی با ایران مخالفت می کند از برای این انرژی نیست بلکه به دنبال اهداف خویش است.

وی ادامه داد: در اختیار گذاشتن نفت خام به دیگر کشورها، اشتباهی است که امروز بسیار دیده می شود زیرا نقش صنایع برای رشد اقتصادی یک جامعه موثر است که این مهم موجب رشد نظامی و بعد از آن رشد سیاسی خواهد شد.

این مقام مسوول افزود: اگر می خواهیم در اقتصاد مقاومتی و بعد از آن اقتصاد تاثیرگذار موفق عمل کنیم باید همراه و همدل باشیم که در این میان نقش مسوولان با افزایش تلاش و فراهم سازی فرصت های پویا و نیز نقش مردم با همدلی و صبر و بردباری می تواند کارساز باشد.

رضایی ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا افکار و اندیشه نخبگان و مردم کشور را با ایجاد تفرقه در افزایش قیمت ها و تغییر در اقتصاد ایران، منحرف سازد و در این میان به اهداف خویش برسد ولی ملت ایران و مسوولان هستند که می توانند با وجود پتانسیل های ارزشمند و انرژی های بی بدیل در کشور، اقتصاد را به بهترین و تاثیرگذار ترین اقتصاد جهانی سوق دهند./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.