نظامیان رژیم آل خلیفه با حمله به تظاهرات بحرینی ها که در مخالفت با اشغالگری نیروهای سپر جزیره به ویژه نیروهای سعودی به خیابانها آمده بودند به سوی آنها نارنجکهای گازی و گازهای اشک آور شلیک کردند که تعدادی از آنها مصدوم شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛ همه شهرها و روستاهای بحرین در دومین سالگرد ورود نیروهای سپر جزیره به این کشور به اعتصاب عمومی دست زده بودند.ساکنان بیش از پنجاه شهر و روستا که بیشتر آنها در اطراف منامه پایتخت بودند در پاسخ به دعوت ائتلاف جوانان چهاردهم فوریه به خیابانها آمدند .


شماری از جوانان ،‌تعدادی از خیابانهای اصلی را در برخی مناطق با استفاده از لاستیکهای به آتش کشیده شده ، بستند . آنها همچنین در مخالفت با نظام بحرین پلاکاردهایی در دست داشتند .
تظاهرکنندگان درخواست کردند نیروهای سپر جزیره از کشور خارج شوند و عناصر آنها نیز در دادگاههای بین المللی به علت موارد نقضی که علیه ملت بحرین مرتکب شده اند مجازات شوند .
نیروهای امنیتی از گلوله های ساچمه ای و نارنجکهای گازی و اشک آور برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند که تعدادی مصدوم شدند .گزارشها حاکی است یک جوان هجده ساله بازداشت شد. شماری از افراد نقاب به چهره این جوان را از پشت بام خانه اش در منطقه الدیه به پایین پرتاب کردند.

از طرف دیگر وزارت کشور بحرین از طریق تویتر اعلام کرد یکی از شهروندان به علت پرتاب از پشت بام زخمی شده که برای درمان به بیمارستان منتقل شده است.جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین در بیانیه ای اقدامات نظام را محکوم و تأکید کرد نیروهای امنیتی به خانه های شهروندان با نارنجکهای گازی و اشک آور در بیش از چهل منطقه حمله کردند.

این تحرکات با دومین سالگرد ورود نیروهای سپر الجزیره با هدف خاموش کردن جنبش مردمی همزمان شده است .این جنبش بیش از دو سال است که ادامه دارد .عربستان از شهروندانش خواست از مکانهای اعتصاب و تجمعات در مناطق مختلف فاصله بگیرند .این در حالی است برخی منابع از تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت عربستان در منامه خبر دادند .

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: بحرین ، آل خلیفه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار