رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم سید محمد کاظم طباطبایی یزدی از ابتدای امر توطئه های دشمنان را در جریان مشروطه دریافته بود و گذر تاریخ حقانیت او را اثبات کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت الله محمد یزدی با اشاره به برجستگی شخصیت مرحوم آیت الله سید محمد کاظم طباطبایی یزدی اظهار کرد: برای شناخت یک شخص باید به آثار، نوشته ها و سیره گفتاری و رفتاری او مراجعه کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شناخت شخصیت های حقیقی و حقوقی و نیز مفاهیم اجتماعی که در دوران معاصر هستند بسیار ساده تر از شخصیت های گذشته است گفت: درک ابعاد گوناگون شخصیت حقوقی علما و دانشمندان گذشته مشکل بوده و باید از طریق مراجعه به آثار آنها این کار را انجام دهیم هرچند باید توجه داشت که هر چه زمان بگذرد شناخت شخصیت ها و مفاهیم هم مشکل تر می شود زیر تاریخ کتبی همواره تحت تاثیر حب و بغض ها و سیاست های حکومتی قرار می گیرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فعالیت های سیاسی مرحوم صاحب عروه را مورد توجه قرار داد و افزود: آخوند خراسانی گمان می کرد می توان به وسیله مشروطه به اصلاح امور در ایران پرداخت اما بعدها و پس از اعدام شیخ فضل الله نوری متوجه نقشه بیگانگان شد ولی مرحوم سید محمد کاظم طباطبایی یزدی از ابتدای امر توطئه های دشمنان را دریافته بود و گذر تاریخ حقانیت او را اثبات کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.