استاندار گلستان گفت: 24 شرکت دانش‌بینان برای فعالیت گسترده تر فرهیختگان و دانشمندان این استان به ثبت رسیده‌اند.

جواد قناعت در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه رشد شاخص تولید علم در ایران با سرعت و جهش بیشتری نسبت به گذشته حرکت می‌کند اظهار داشت: رتبه اول ایران در تولید علم در منطقه نشاندهنده انجام این مهم توسط دانشمندان با غیرت ایرانی در سرتاسر کشور است.  
 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ایجاد اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در استان گلستان با برگزاری همایش‌ها و جلسات مشترک با نخبگان و فرهیختگان بر اجرای هر چه صحیح‌تر این موضوع تاکید شده است.  
 
استاندار گلستان افزود: مردمی کردن اقتصاد، کاهش تصدی‌گری قوه مجریه و کاهش اتکا وابستگی بودجه کشور به نفت و نگاه دولت در طول سه چهار سال اخیر به این موضوع موجب ایجاد زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور شده است.  
 
قناعت با اشاره به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان برای حضور و فعالیت بیشتر فرهیختگان در این استان اظهار داشت: از 474 شرکت دانش‌بنیان که مورد تایید مسئولان فناوری این استان قرار گرفته تاکنون 24 شرکت به ثبت رسیده‌اند که در تلاش هستیم شرکت‌های دانش‌بنیان دیگری با کیفیت و کمیت بیشتر در این استان به ثبت برسند.  
 
وی با بیان اینکه باید تمام ایده‌های دانشمندان و فرهیختگان به طور علمی به پدیده تبدیل شوند، افزود: ایجاد پارک علم و فناوری و مراکز رشد و بنیاد علمی نخبگان در این استان برای استفاده از ایده‌های فرهیختگان مورد تاکید قرار گرفته است.  
 
استاندار گلستان درباره ارتقا شاخص‌های پژوهشی، نوآوری و علمی در این استان اظهار داشت: تعداد دانشگاه‌ها در این استان از 21 واحد به 67 واحد و تعداد دانشجویان از 36 هزار دانشجو به 92 هزار و همچنین پژوهشگران از 296 هزار نفر به 472 نفر افزایش یافته‌اند.  
 
قناعت با بیان اینکه در ماه‌ اخیر جهاد دانشگاهی در این استان راه‌اندازی شده است، گفت: با راه‌اندازی این دانشگاه توانسته‌ایم به بحث تجاری‌سازی طرح‌های برگزیده این استان کمک کنیم.  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار