فرانسه پس از دو ماه حضور نظامی در مالی، در حال تدارک خروج نیروهایش از این کشور و انتقال عملیات حفظ صلح به سازمان ملل در ماه ژوئیه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فیگارو فرانسه ؛ فرانسه همزمان با ادامه عملیات نظامی در شمال مالی، در حال آماده سازی برای واگذاری ماموریت‌های خود به سازمان ملل است.لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه به رادیو فرانس اینفو گفت: انتظار می‌رود سازمان ملل برای استقرار نیروهای حافظ صلح در مالی در ماه آوریل تصمیم بگیرد.

فیگارو افزود: برنامه تعیین شده شامل جایگزینی سربازان فرانسوی و سربازان آفریقایی حاضر در مالی با نیروهای سازمان ملل در تاریخ اول ژوئیه(قبل از انتخابات ریاست جمهوری مالی) است.روزنامه فیگارو به نقل از یک دیپلمات فرانسوی نوشت: خروج فرانسه به موازات ورود نیروهای سازمان ملل متحد خواهد بود.

ترائوره دیانکوندا رئیس جمهور مالی و دیانگو سیسوکو نخست وزیر موقت این کشور اخیرا آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ماه ژوئیه اعلام کردند.فرانسه در 11 ژانویه به درخواست مقامات مالی برای برکناری شورشیان وابسته به القاعده و کمک به احیای حق حاکمیت این کشور مداخله نظامی خود را در مالی شروع کرد. تاکنون چهار نظامی فرانسوی در مالی کشته شده‌اند.

                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: نظامی ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار