موزه مردم شناسی و با ستانشناسی رشت


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان؛ ساختمان موزه شهر رشت متعلق به « میرزا حسین كسمایی » یكی از یاران میرزا كوچك جنگلی بود که در سال 1349 هجری شمسی ، وزارت فرهنگ و هنر وقت آن را خریداری کرد و پس از تعمیرات لازم ، برای نخستین بار توسط كارشناسان مركز مردم شناسی ایران به موزه تبدیل شد.

این بنا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1367 با نام موزه ی شهر زیر نظر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اداره می شد و پس از آن با تشكیل سازمان میراث فرهنگی كشور، این ساختمان در اختیار مدیریت برنامه ریزی موزه ها و نمایشگاه ها قرار گرفت و پس از مرمت اساسی در تاریخ دهم مهرماه 1367 بازگشایی شد.این موزه از دو بخش مردم شناسی و باستان شناسی تشكیل شده است.

جام ها، سکه ها، ظروف سفالی و مفرغی و ابزار و ادوات جنگی از جمله مهمترین اشیا تاریخی موزه رشت است در بخش باستانشناسی موزه رشت اشیاء تاریخی در 28 ویترین شیشه ای عرضه شده است قدیمی ترین شی تاریخی موزه رشت پیکانهای سنگی منطقه پیرکوه است که قدمتی 3 هزار ساله دارد. ساختمان موزه رشت قدمتی صد ساله دارد و در زمینی به مساحت 700 متر مربع در خیابان طالقانی شهر رشت واقع شده است . /س


برچسب ها: موزه ، مردم شناسی ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.