وزير امنيت داخلي سابق آمريکا تاکيد کرد مهمترين خطر حملات سايبري براي تاسيسات زيربنايي آمريکاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه فاکس نيوز ؛ مايکل چرتوف درباره حملات سايبري به آمريکا گفت در فضاي سايبري سه نوع تهديد و خطر وجود دارد. يکي از آنها سرقت داراييهاي معنوي و کپي برداري غيرمجاز است. اين مسئله تاثيرات منفي اقتصادي گسترده اي دارد. نوع دوم خطرات، اخلال در کار نهادهاي مالي و بانکهاست.

حملات به سايتهاي اينترنتي اين بانکها و رايانه هاي آنها سبب مي شود تا مشتريان نتوانند دسترسي کافي و درستي به خدمات اين بانکها داشته باشند. اين نوع حملات اخيرا خيلي زياد شده است. نوع ديگري از حملات که مي تواند بسيار خطرناک و ويرانگر باشد حملات به زيرساختهاست. اين نوع حملات مي تواند براي مثال سامانه هاي حمل و نقل، سيسم آبرساني و شبکه برق را از کار بيندازد.

 اين حملات مي تواند زندگي مردم را مختل کند و حتي تلفات جاني داشته باشد. همانطور که مشاوران امنيت ملي دولت آمريکا هم تاکيد کرده اند بايد درباره مسئله کپي برداري و سرقت داراييهاي معنوي در اينترنت، موضعي قاطع در برابر چين گرفت زيرا بيشتر اين نوع حملات سايبري از طرف چين انجام مي شود. البته چينيها نيز بايد بدانند که با اين کار به اعتبار خودشان در سطح بين المللي لطمه مي زنند.

 درباره حملات سايبري ويرانگر، بايد بخش خصوصي همکاري قابل توجهي داشته باشد تا مطمئن شويم آنها تلاش و سرمايه گذاري لازم را براي محافظت از شبکه هاي خود انجام مي دهند. دولت هم نقش خود را دارد و مي تواند فراسوي مرزهاي آمريکا و با استفاده از دستگاههاي اطلاعاتي منابع خطر را شناسايي کند و آنها را هدف قرار دهد که در اين ميان برخورد با کشورهاي دشمن يا رقيب يکي از اين کارهاست. اما در هر صورت بيشتر کار را بايد بخش خصوصي انجام دهد. 

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: سایبری ، حمله ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار