اگر می خواهید در آخرین روزهای حضور دنباله دار پن استارز در آسمان ایران و مقارنه ای از آن را تماشا کنید تا صبح دم فرصت دارید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی باشگاه خبرنگاران دنباله دار معروف پن استارز که از اولين روز ماه اسفند به آسمان نیمکره شمالی زمین سفر کرده و تقریبا هر روز پس از غروب خورشید در ارتفاع کمی از غرب آسمان دیده می شود در صبحگاه روز بیست و یکم اسفند ماه سال جاری به اوج درخشش خود در آسمان رسید و از آن پس سفر خود را در آسمان شامگاهی ادامه داد که در صورت فلکی قیطس از قدر 0/51 جلوه ای زیبا به آسمان شام گاهی ایران بخشید.



این دنباله دار که با چشم غیر مسلح نیز قابل رویت است در این روز ها ارتفاعش بسیار پایین آمده و در طی این مدت با اجرام مختلفی در آسمان نیمکره شمالی دیدار داشته که یکی از این مقارنه ها مربوط به شامگاه امشب که از کنار ماه تنها قمر زمین و  پر نور ترین جرم آسمان عبور خواهد کرد می باشد.



برای رصد این مقارنه نیاز به ابزار ابتیکی نیست و تنها کافی است با چشم غیر مسلح آسمان را خوب رصد کنید تا شما هم در دسته افرادی که موفق به رصد یک دنباله دار شدند قرار گرفته و از این رصد لذت ببرید./ح


برچسب ها: ستاره ، رصد ، مقارنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار