امروزه چهارشنبه پایان سال در برخی مکان ها از شکل سنتی به بازی های خطرناک تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان این که مردم باید به نحوی برنامه ریزی نمایند که از مناسبت های ملی و میهنی درایام نوروز به عنوان محیطی شاد و اوقاتی مفرح و سالم استفاده نمایند گفت: خوشی های زود گذر که همراه با آزار دیگران می باشند در برخی از موارد منجر به پشیمانی هایی می شود که ممکن است جبران شدنی نباشد.

سروری زنجانی با یادآوری این که در حوادث چهارشنبه آخر سال نقص عضو و مرگ نیز رخ می دهد،افزود: نقش خانواده ها در حفظ سلامتی فرزندان و آزار نرسیدن به دیگران می تواند تعیین کننده واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه چهارشنبه پایان سال در برخی مکان ها از شکل سنتی به بازی های خطرناک تبدیل شده است یادآور شد: پارسال در کشور 1980 مورد حادثه مهم در چهارشنبه آخر سال باعث آسیب دیدن مردم شد که بیشتر گروه های سنی 15 تا 24 سال را شامل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،ادامه داد: در استان نزدیک به 40 درصد از آسیب دیدگان در سال 90 در گروه های سنی ذکر شده قرار داشتند که بیش از 35 درصد آن ها دانش آموز، بیش از 90 درصد در مناطق شهری و 30 درصد در هنگام گذر آسیب دیده اند و یا در حال تماشای آتش بازی و فعالیت چهارشنبه پایان سال بوده اند.

سروری زنجانی بهترین راه مقابله با آسیب های مرتبط با چهارشنبه آخر سال را توجه جدی پدرها و مادرها به کودکان و فعالیت های پیش گیرانه عنوان کرد./س

برچسب ها: چهارشنبه ، سوری ، سنتی ، خطرناک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.