تورم به کابوس مستمر مردم هند تبديل شده است و تلاش‌ها براي پايين آوردن تورم به علت رکود اقتصادي نتيجه چنداني ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از بي بي سي؛ اقتصاد هند با مشکلات زيادي مواجه است که يکي از اين مشکلات به رکود اقتصادي در اين کشور مربوط  مي‌شود. دولتمردان هندي در تلاش هستند براي اين رکود اقتصادي نوعي پويايي اقتصادي بوجود بياورند.

 
آنها به اين مسئله مي انديشند که  براي خروج از اين وضع، آيا بايد نرخ بهره‌هاي بانکي را کاهش داد يا اينکه براي مقابله با تورم اقدام کرد؟
 
با آنکه در دو ماه اخير نرخ تورم در هند کاهش يافته است اما در سال 2012، تورم مشکل مستمر اين کشور بود. تورم براي هند مشکلات زيادي بوجود آورده و افزايش مستمر قيمت اقلام مصرفي، مردم هند را در وضع بدي قرار داده است.
 
بانک مرکزي هند قصد دارد براي حل بخشي از اين مشکلات مالي، ميزان بهره هاي بانکي را کاهش بدهد. البته دولت هند قصد دارد سياست‌هاي پولي و مالي کلان خود را اعلام کند که مي‌تواند براي آينده اين کشور حائز اهميت باشد.
 
فقدان رشد اقتصادي قابل توجه سبب شده است تا کشور هند نتواند از گرداب مشکلات رهايي پيدا کند.
 
در فاصله ماه‌هاي اکتبر  تا دسامبر سال 2012، ميزان رشد اقتصادي هند به چهار و نيم درصد تنزل پيدا کرد که علت اصلي آن، کاهش تقاضا از جانب مصرف کنندگان و افول سرمايه گذاري در هند بود.
 
البته در اين ميان بايد توليدات صنعتي هند را نيز درنظر گرفت که در جديدترين آمار منتشر شده ميزان توليد کارخانه ها و صنايع هند افزايش يافته است.
برچسب ها: تورم ، اقتصاد ، هند ، بهره ، بانک ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار