زهد و تقوای مرحوم صاحب عروه سبب شد ایشان هیچ لغزشی در مسائل سیاسی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت الله محمد رضا ناصری صبح امروز در کنگره بین المللی صاحب عروه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد تصریح کرد: صاحب عروه فقیهی پر تلاش در مسائل علمی به شمار می رفت و در مسائل سیاسی هم زهد و تقوای فراوانی داشت و علیه دولت های استعماری به پا خاست.
امام جمعه یزد با بیان اینکه مرحوم سید یزدی با درایت فراوانی شرایط اجتماعی را درک و بر اساس آن عمل می کرد گفت: این مرجع تقلید با اندیشه خاص خود هیچ لغزشی در بحران هایی چون مشروطیت نداشت و با عقل و تدبیر به حل مسائل می پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: کمک به مومنان در همه کشورهای اسلامی اولویت برنامه های مرحوم آیت الله سید محمد کاظم یزدی بود؛ اندیشه های سیاسی مرحوم صاحب عروه باید با برگزاری کنگره هایی در این سطح مورد واکاوی قرار گیرد.
ناصری با بیان اینکه دیدارهایی با مراجع معظم تقلید در رابطه با برگزاری این کنگره صورت گرفته است افزود: همه این بزرگواران تاکید فراوانی بر بازشناسی و بازخوانی آرای علمی و سیاسی صاحب عروه داشتند.
امام جمعه یزد ادامه داد: تعقل، بردباری و صبر مرحوم سید یزدی از جمله ویژگی های شخصیتی او بود و موجب ماندگاری آرای فقهی و سیاسی اش تا سال ها بعد شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.