شهرکرد/

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح ملی تونل دوم رخ در محور شهرکرد به اصفهان

در نشست شورای حمل و نقل و مسکن استان چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر راه و شهرسازی، 30 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح ملی تونل دوم رخ در محور مواصلاتی شهرکرد به اصفهان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی نیکزاد؛ وزیر راه و شهرسازی، در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در نشست شورای حمل و نقل و مسکن این استان افزود: با افتتاح تونل دوم رخ درآینده ای نزدیک، بهبود ارتباط بنادر جنوبی به فلات مرکزی ایران را شاهد خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه امسال 19 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان 223 تختخوابی بروجن تخصیص یافته است، گفت: این پروژه، 100 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح های مهر ماندگار دارد که 50 میلیارد ریال آن تا پایان امسال و20 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی به آن اختصاص می یابد.
نیکزاد افزود: یک پرواز نیز تا پایان فروردین ماه به پروازهای فرودگاه شهرکرد افزوده می شود.
وی همچنین از اختصاص 170 میلیارد ریال اعتبار به ایمن سازی محور ارتباطی بروجن - لردگان خبر داد و گفت: به زودی دو هزار تن قیر نیز از سوی وزارتخانه برای بهسازی این محور به استان چهارمحال و بختیاری تحویل می شود.
نیکزاد از افزایش 5 ساله مدت بازپرداخت وام مسکن مهر هم خبر داد و گفت: مدت بازپرداخت وام مسکن مهر از 15 سال به 20 سال افزایش یافته است.
وی افزود: به قراردادهایی که به صورت مسکن مهر منعقد شده، تنها 250 تا300 هزار تومان مالیات تعلق می‌گیرد و قانون مالیات بر ارزش افزوده شامل این واحدها نمی‌شود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص زیرساخت های مسکن مهر منظریه شهرکرد و الهیه بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، 40 میلیارد ریال از اراضی مسکن مهر منظریه طبق ضوابط به فروش می رسد تا زیرسازی 13 هزار واحد مسکن مهر جدید در منظریه و الهیه انجام شود.
نیکزاد همچنین از تخصیص 500 میلیون ریال اعتبار برای طراحی مسجد مسکن مهر فرادنبه و اختصاص 22 هکتار زمین ویلایی در فرخشهر با نظر استانداری به شرط تامین 25 درصد سهم راه و شهرسازی تحت عنوان خانه های ویلایی خبر داد.
وی بیان داشت: برای ساخت50 باب مغازه در منظریه شهرکرد و 20 باب مغازه در الهیه بروجن نیز پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه خود به استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن، علاوه بر افتتاح واحدهای مسکن مهر بروجن، از برخی طرح های راه در استان دیدن کرد.

تونل دوم رخ در جاده شهرکرد به اصفهان، در حال حاضر 98 درصد پیشرفت دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.