به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،عظمایی افزود: برای كالاهای صادراتی به ویژه قالی با حداقل 70 درصد صادرات، افزایش نرخ ارز امر مباركی است ولی در كنار این حلاوت و شیرینی برای جامعه فرش، افزایش قیمت های مواد اولیه و دستمزد مشكلاتی را به وجود آورد.
وی با بیان اینكه روند مثبتی را برای حوزه فرش دستباف پیش بینی می كنیم، گفت: سومین جشنواره فروش فرش دستباف با شعار هر فروشگاه یك نمایشگاه كه از 22 بهمن تا 22 اسفند توسط این سازمان با همكاری تشكل های فرش و با مسئولیت ستادی اتحادیه فرش فروشان تبریز انجام شد، كمكی در راستای شناخت و معرفی بیشتر قالی به مردم بود.
عظمایی افزود: از اهداف دیگر این جشنواره ورود به حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات از طریق صدا و سیما، سایت های خبری و پورتال های موجود بود كه با موفقیت میسر شد.
همچنین رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این خصوص افزود: معرفی بازار فرش تبریز، معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های قالی استان از طریق افتتاحیه نمایشگاه های قالی، تهیه ویژه نامه برای خریداران و ثبت نام مشاركت كنندگان در جشنواره در پورتال های تبلیغاتی بخشی از اقدامات مربوط در این حوزه تلقی می شود.
علی سلیمانی تجهیز و راه اندازی پورتال جشنواره تحت عنوان www.carpetfestival.com از طریق ستاد جشنواره فروش فرش دستباف، نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر تبریز، مراغه، هریس، آذرشهر و تبلیغ از طریق بروشور راهنمای خرید، معرفی آدرس های مربوط به فروشندگان فرش دستباف ازطریق www.googelmap.comو اطلاع رسانی از طریق روزنامه ها و هفته نامه های محلی را بخشی دیگر از این اقدامات برشمرد.
سلیمانی اظهاركرد: در آخر هر سال فروش فرش دستباف افزایش می یابد و برگزاری این جشنواره با توجه به افزایش تقاضای خرید از طرف مردم در جهت مساعدت به فروش بیشتر برگزار می شود و تحلیل های مربوط حاكی از مثبت بودن روند برگزاری جشنواره است. /س