قبطی های مصری خواستار اخراج سفیر لیبی از قاهره شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه بی بی سی ؛ پیکر عزت حکیم عطا الله شهروند قبطی در استان پورت سعید مصر تشییع شد.

حکیم عطا الله در زندان های لیبی به قتل رسیده است. مردم و فعالان سیاسی در اعتراض به این مسئله خواستار تعطیلی سفارت و اخراج سفیر لیبی از قاهره شدند.نجیب جبرائیل وکیل مقتول و فعال سیاسی قبطی در این باره گفت: عزت حکیم عطا الله به علت در اختیار داشتن چندکتاب مقدس و تصاویر مسیحی بازداشت و به شدت شکنجه شد.

وی افزود: مقتول در زندان بنغازی تحت شکنجه قرار گرفت و زیر شکنجه جان باخت، اما مسئولان مصری در این باره کوچکترین پی گیری انجام نداده اند.از سوی دیگر نزیه النجاری معاون سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در پاسخ به خبرهای منتشر شده مبنی بر بی توجهی قاهره در خصوص زندانی های مصری در لیبی گفت: سفارت مصر در لیبی تا کنون پنجاه و پنچ نفر را از زندان های لیبی آزاد کرده است.

وی افزود: ما با در اختیار داشتن یک وکیل تلاش داریم به افرادی که همچنان در زندان های لیبی باقی مانده اند رسیدگی و آنان را از روند پرونده شان مطلع کنیم. در حالی است که دو دولت مصر و لیبی تلاش دارند مسئله افراد بازداشتی را حل و فصل کنند، فعالان حقوقی دولت مصر را تهدید کرده اند که چنانچه دولت لیبی افراد بازداشتی را آزاد نکند این مسئله را بین المللی خواهند کرد. 

                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: معترض ، مصر ، قاهره ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار