محمدرضا طالقانی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این نشست حاجی بابائی (وزیر آموزش و پرورش)، کیومرث هاشمی (قائم مقام وزیر و معاون تربیت بدنی و سلامت)، محمد نصیری (قهرمان المپیک و جهان و استاد و مربی پهلوانک های کشور) و داریوش ارجمند (سخنگوی مرام پهلوانی فدراسیون) حضور داشتند.

هدف از تشکیل این جلسه برنامه ریزی در جهت گسترش کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای در مدارس سراسر کشور اعلام شد.

طالقانی ضمن تشکر از مسئولین آموزش و پرورش خواستار راه اندازی ورزش باستانی و کشتی پهلوانک ها در کلیه دبستان ها و دبیرستان های کشورشد و گفت: درکلیه دبستان ها و دبیرستان های سراسر کشور باید جهت ورزشکاران زورخانه ای خود حداقل یک مرشد حضور  داشته باشد.

وی در ادامه افزود: علاقمندان مرشدی در آموزشگاه های هر استان، می تواند با در دست داشتن معرفی نامه از اداره آموزش و پرورش شهر خود، تحت تعلیم و فراگیری این هنر اصیل ایرانی قرار گیرند.

گفتنی است: سرپرست فدراسیون زورخانه ای از مسئولین این وزارتخانه خواست تا با ساخت  زوخانه ای خاص برای پهلوانک ها در راه اندازی و توسعه این ورزش کهن در مراکز تحت پوشش خود از کوششی دریغ ننمایند.

خاطر نشان می گردد: از دیگر درخواست های محمدرضا طالقانی از وزیر آموزش و پرورش تشکیل تیم منتخب دانش آموزان پهلوانک کشور و حضور ایشان و معرفی این رشته تاریخی را درسفرهای برون مرزی بود که به پیشنهاد کیومرث هاشمی کلیه امور مربوط به این موضوع و دیگر امور ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی آموزشگاههای کشور به عهده محمد هادی گنجی (رئیس انجمن کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای آموزش و پرورش) قرار گرفت.

در پایان وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از مسئولین فدراسیون آینده ای پربار برای این ورزش میان دانش آموزان کشور را نوید داد./زر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار