باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد برخی حملات اطلاعاتی از مبدا چین که شرکت ها و یا زیر ساخت های آمریکا را هدف قرار می دهند، از حمایت دولت برخوردارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ اوباما که در برنامه ای از شبکه ای بی سی سخن می گفت در مورد «لفاظی های جنگ طلبانه» در صورت روی دادن حملات سایبری هشدار داد و از کنگره آمریکا خواست برای تقویت امنیت اطلاعاتی در این کشور اقدام کند.

رییس جمهور آمریکا در این برنامه که روز سه شنبه ضبط شده بود،‌تصریح کرد:« میان آنان که در یک جاسوسی اطلاعاتی یا حملات سایبری و جنگ واقعی متعهد شده اند، تفاوت زیادی وجود دارد.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وی افزود:آنچه واقعیت دارد این است که که ما شاهد افزایش آشکار تهدیدات بر ضد امنیت اطلاعاتی خود هستیم. برخی از این حملات از حمایت دولت برخوردارند. در دیگر موارد نیز گروه های تبهکار حامی حملات هستند. ما در این مورد با چینی ها بسیار روشن برخورد و اعلام کرده ایم از آنها انتظار داریم به کنوانسیون ها و قوانین بین المللی احترام بگذارند.

وی با ابراز تاسف از میلیاردها دلار زیان شرکت ها به دلیل جاسوسی اطلاعاتی از رازهای صنعتی،‌ خاطر نشان کرد :در این خصوص با آنها مذاکراتی خواهیم داشت.چین نیز روز چهارشنبه با خاطر نشان کردن این موضوع که این کشور نیز هدف حملات سایبری است ، اعلام کرد برای همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با حملات سایبری آمادگی دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد :آنچه در فضای سایبری اهمیت دارد، جنگ نیست ، بلکه قوانین و مقررات و همکاری در این زمینه است.

کاخ سفید روز دوشنبه چین را ترغیب کرده بود تدابیری بر ضد سرقت اطلاعات اینترنتی و جاسوسی سایبری اتخاذ کند، زیرا جامعه جهانی نمی تواند چنین حملاتی را تحمل کند.
دولت اوباما بیستم فوریه در سندی که نمونه های بسیاری از سرقت های اطلاعاتی به سود شرکت های چینی در آن ذکر شده بود، اجازه واکنش «شدید» را به سرقت اطلاعات صنعتی از سوی شرکت ها و یا کشورهای خارجی صادر کرد.

                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
                                     
برچسب ها: اوباما ، سایبری ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار