دبیر فدراسیون اسکی گفت: جشنواره خردسالان برای اولین بار در روزهای 4 و 5 و 6 فروردین سال 92 در پیست اسکی دیزین برگزار می شود.

علی عمران سولقانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: جشنواره اسکی خردسالان برای اولین بار در روزهای 4،5و 6 فروردین ماه در پیست دیزین برگزار می شود.

دبیر فدراسیون اسکی افزود: در این جشنواره کودکان همراه با والدین خود حضور پیدا می کنند که خود کودکان به صورت رایگان از تجهیزات و وسایل اسکی استفاده می کنند و هزینه غذای آنها نیز توسط فدراسیون پرداخت می شود.

وی افزود: قصد داریم تا برای هر چند خردسال یک مربی به صورت رایگان قرار دهیم تا حدود یک روز و نیم به آموزش اسکی به‌ آنها بپردازند.

سولقاني تصریح کرد: البته شرط گذاشته ایم تا خردسالان خودشان به صورت نسبی با اسکی آشنا باشند.

وی ادامه داد: در روز ششم فروردین نیز مسابقه ای میان این خردسالان برگزار می شود و بیشتر سعی شده تا از این جشنواره تحت عنوان مسابقات یاد نشود و سعی کنیم تا به همه خردسالان جوایزی اهدا کنیم.

دبیر فدراسیون اسکی در خصوص عملکرد فدراسیون اسکی در سال 91 بیان داشت: برنامه هایی برای سال 91 داشتیم که خوشبختانه به 80 تا 85 درصد اهداف خود رسیدیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسکی به فینال مسابقات جهانی در آلپاین راه پیدا کردیم.
در صحرانوردی، همیشه در رتبه های بالاتری بودیم اما خوشبختانه امسال به رتبه یازدهم دست پیدا کردیم که حتی با اختلاف یک ثانیه می توانستیم به فینال مسابقات هم برسیم.

سولقاني افزود: همچنین در اسکی چمن اسکی باز جوان ما توانست به رتبه دوم دست پیدا کند و در بخش بزرگسالان نیز به مدال برنز جهانی دست پیدا کردیم.

وی بیان داشت:در مسابقات آسیایی نونهالان و نوجوانان نیز توانستیم به نائب قهرمانی دست پیدا کنیم.

دبیر فدراسیون اسکی ادامه داد:در همه این رقابت ها، کشورهای صاحب نام در اسکی حضور داشتند و همه آنها سرمایه گذاری خوبی در این زمینه داشتند و امکاناتشان نیز به مراتب از ما بهتر بود.

وی ادامه داد: با همین شرایط 2 تا 4 سهمیه ما قطعی شد که امیدواریم در ادامه نیز عملکرد خوبی داشته باشیم.

سولقاني افزود: البته در کارمان هنوز اشکالاتی داریم و باید سعی کنیم تا موانع و مشکلات را از سر راه برداریم .

وی اظهار کرد: با وجود همه مشکلات مالی ما اردوهای خوبی برگزار کردیم و با آمدن دستگاه برف ساز در دربندسر کم کم با شرایط برف اروپا یکسان شده ایم.

سولقاني افزود: البته ما بیشتر مسابقات را در پیست اسکی دربندسر برگزار کردیم و نباید همه مسابقات در این پیست برگزار شود چرا که به این پیست ضربه می خورد.

دبیر فدراسیون اسکی ادامه داد: یک سهمیه المپیک برای بانوان قطعی شده و بانوانمان در همه رشته های اسکی از جمله صحرانوردی در سال 91 عملکرد خوبی داشتند.

سولقاني خاطر نشان کرد: اسکی رشته دشواری است و ورزشکاران باید تلاش زیادی داشته باشند تا افتخارات دوباره ادامه پیدا کند. سال 1391 سال پرباری برای اسکی کشور بود و رکوردهای زیادی به ثبت رسید. ما علاوه بر مسابقات داخلی در مسابقات برون مرزی زیادی نیز حضور داشتیم تا پوئن خیز ما نیز در رنکینگ جهانی افزایش پیدا کند و امیدواریم سال 92 نیز سال پرباری برای جامعه اسکی کشور باشد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار