رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بولیوی با سفیر اين كشور در تهران ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بولیوی با سفير اين كشور در تهران ديدار و گفتگو كرد.

وي در ابتداي اين ديدار گفت: جمهوري اسلامي ايران بر گسترش ارتباطات میان دو کشور در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به‌ویژه روابط پارلمانی میان مجالس ایران و بولیوی تأکید دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مربوط به فناوری را در دو کشور زمینه‌ساز افزایش مبادلات اقتصادی و صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی و فناوری در ایران در عرصه‌های ریزفناوری و وجود ذخایر عظیم معدنی و کشاورزی در بولیوی می‌تواند به اجرایی کردن توافقنامه‌ها و فعال‌تر شدن بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور کمک کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، مذاکرات مقامات عالی‌رتبه دو کشور را برای توسعه ارتباطات دوستانه لازم دانست و بر ضرورت تقویت رایزنی‌ها میان تهران و لاپاز تأکید کرد.

"خورخه رودولفو میراندا لویزاگا" نیز در این دیدار روابط بولیوی و جمهوری اسلامی ایران را برادرانه خواند و گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ازجانب آمریکا به‌دور از عدالت است و بولیوی همواره از مواضع مستقل و به‌حق ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کند.

سفیر بولیوی در تهران با اشاره به ذخایر انرژی و معدنی بولیوی و حضور شرکت‌های ایرانی در این کشور افزود: شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران در زمینه انرژی و معدنی در بولیوی فراهم است و دولت و پارلمان بولیوی بر افزایش مراودات اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بولیوی ، هسته ای ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار