مشاور انجمن خودروسازان با بيان اينکه دستورالعمل اخير شوراي رقابت در خصوص قيمت خودور گفت: اين دستورالعمل قابليت اجرايي ندارد.

داود ميرخاني رشتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: دستورالعمل شوراي رقابت داراي ابهاماتي است و امکان اجراي آن وجود ندارد.

وي با بيان اينکه 2 اشکال اساسي در اين مصوبه موقت وجود دارد افزود: در اين دستورالعمل گفته شده قيمت‌ها براساس نرخ قبل شهريور محاسبه شده در حاليکه اين همان قيمت‌هاي اسفند 90 است که بر اساس  نرخ ارز مرجع تعيين شده است.

ميرخاني تصريح کرد: اجراي اين قيمت‌ها در 6 ماهه اول سال 91 منجر به ضرر 3 هزار و 557 ميليارد توماني خودروسازان شد و ادامه اجراي آن به صنعت خودرو آسيب جدي وارد مي‌سازد.

مشاور انجمن خودروسازان در خصوص اشکال بعدي اين دستورالعمل اظهار داشت: همچنين در اين مصوبه گفته شده تورم بخش شش ماهه دوم امسال به قيمت‌ها اضافه شود در حاليکه اگر قرار باشد قيمت پايه، نرخ خودرو در سال 90 باشد بايد تورم يک ساله را بهاين قيمت‌ها اضافه کرد و چند برابر شدن قيمت ارز و مواد اوليه طي يک سال گذشته را در نظر گرفت.

وي خاطر نشان کرد: از شوراي رقابت درخواست داريم تا مدارک کافي انجمن خودروسازان را دريافت و بررسي کند تا تصميماتي که گرفته مي‌شود براساس اطلاعات صحيح صورت گيرد./س
برچسب ها: قیمت ، تورم ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار