یک روانشناس در آستانه نوروز به خانواده ها توصیه کرد، در تعطیلات نوروز دانش آموزان را به حال خود رها نکنند و با برنامه ریزی مناسب در کنار تفریح و سرگرمی برنامه های علمی و تحصیلی را نیز در فعالیت های روزانه آنها بگنجانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهلا سلیمی تعطیلات نوروزرا به عنوان یک جایزه زمانی ویژه برای همه افراد بخصوص دانش آموزان یاد کرد که در صورت مدیریت درست خانواده ها می تواند در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش موثری داشته باشد.

این روانشناساز خانواده ها خواست تا با مدیریت درست اوقات فراغت فرزندان خود از ایام نوروز استفاده مفید و اثر گذار داشته باشند.

به گفته سلیمی مدیریت درست اوقات فراغت می تواند نقش مهمی در تقویت و رشد خلاقیت دانش آموزان داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای دانش آموزان، به والدین توصیه کرد دانش آموزان را به حال خود رها نکنند و با برنامه ریزی مناسب شرایطی را فراهم کنند تا اکثر استفاده را از تعطیلات نوروزداشته باشند.

سلیمی افزود: در صورتی که برنامه ریزی برای تعطیلات دانش آموزان را به خود آن ها واگذار کنیم خواهیم دید که تمام وقت خود را پای رایانه و تلویزون می گذرانند و در پایان تعطیلات نیز تمایلی به رفتن به مدرسه ندارند و به نوعی از درس و مدرسه فاصله می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اوقات فراغت اوقات بیکاری دانش آموزان نیست، تصریح کرد: تعلیم و تربیت باید در ایام نوروز ادامه داشته باشد، چرا که بیکاری دانش آموزان به آن ها آسیب های جدی وارد می کند.

سلیمی در ادامه با اشاره به حذف پیک نوروزی از برنامه های آموزش و پرورش، خواستار نظارت بیشتر خانواده ها بر تعلیم و تربیت دانش آموزان در ایام تعطیلات نوروز شد و گفت: بی تفاوتی خانواده ها در این زمینه اصلا توصیه نمی شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.