کارشناس پروژه سلامت الکترونیک و بیمه الکترونیکی سلامت گفت: برای توسعه سلامت الکترونیک و بهینه سازی آن در کشور باید به ابعاد مختلف فاوا توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛مهندس امر حسین حمیدیان کارشناس پروژه تدوین سند جامع نظام سلامت الکترونیک و بیمه الکترونیکی سلامت امروز در نشست هم اندیشی خبرگان سلامت الکترونیکی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد اظهار داشت: بهینه سازی و ارتقاء سلامت بدون توجه به فاوا در خیلی از موارد ممکن نیست و برای ارائه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی نیازمند شناسایی نیازمندی ها در این حوزه هستیم.
 
وی افزود: جامعه ای که از نظر جسمی و روانی تحت فشار باشد از کار باز خواهد ماند بنابراین برای توسعه سلامت در ابعاد مختلف الکترونیکی نیازمند برنامه ریزی های بهینه هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه حفظ حوزه خصوصی افراد یکی از ارکان مهم نظام سلامت است اظهار داشت: ساختار دستاوردهای طرح توسعه سلامت الکترونیکی و بیمه الکترونیکی سلامت شامل 3 بخش ذی نفوذ سلامت، فعالیت های بخش سلامت و آنچه فاوا به ما می دهد را مورد بررسی قرار دادیم.
 
وی افزود: باید خدماتی تعریف شود که بتوان گفت ؛خدمات الکترونیکی حوزه سلامت تدوین شده و بخشی از طرح مستند سازی خدمات در ارتباط با ذی نفسان و ارزش افزوده ای که می گیرند بوده است.
 
مهندس حمیدیان با اشاره به اینکه مشخص کردن یک مدل کسب و کار در این مسیر الزامی است خاطر نشان ساخت: در حوزه خدمات الکترونیکی؛ حاکمیت باید سیاستگذاری های لازم را برای ورود بخش خصوصی انجام دهد./ع2
برچسب ها: سلامت ، الکترونیک ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار