معاون برنامه ریزی استاندار کردستان گفت: برای تسریع در روند توسعه پایدار کردستان توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی اقدامی موثر و تعیین کننده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، ازهاری در جلسه کارگروه اقتصادی استان کردستان افزود:شهرک ها و نواحی صنعتی ظرفیت های لازم را برای تحقق اهداف توسعه پایدار استان دارا بوده و فرصت های اشتغال بیشتر را محقق خواهند ساخت.
وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 21 شهرک و نواحی صنعتی به مساحت 112 هکتار در سطح استان راه اندازی و یا در شرف تکمیل و ساخت هستند که از این تعداد 9 شهرک در شهرستان های تابعه فعال و واحدهای تولیدی و صنعتی بخش خصوصی در این نواحی مستقر و مشغول به فعالیت هستند.
ازهاری از مسوولان و متولیان شهرک ها و نواحی صنعتی استان خواست تا زمین مورد نیاز سرمایه گذاران فعال و کارآفرین را در اختیار این افراد قرار دهند و زمین های واگذار شده قبلی به متقاضیان را که پس از اتمام موعد مقرر که هنوز تبدیل واحد تولیدی نشده را لغو مجوز نموده و در اختیار افراد متقاضی جدید قرار دهند.
وی ابراز داشت: میانگین سرانه واگذاری زمین به شهرک ها و نواحی صنعتی در استان بسیار کمتر از سرانه کشوری است که باید با برنامه ریزی تلاش کنیم تا در آینده نزدیک با واگذاری زمین های بیشتر به میانگین کشور نزدیک شویم.
ازهاری تاکید کرد:در بحث توسعه شهرک های صنعتی باید استانداردهای لازم در زمینه دوری از مناطق مسکونی و حفظ حریم و حاشیه قانونی در نظر گرفته شود و با تدوین افق توسعه شهرک ها برابر سند توسعه و آمایش استان نسبت به مکان یابی اراضی مناسب برای شهرک های صنعتی با دارا بودن همه شرایط مورد نیاز اقدام کرد.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان گفت: با توجه به وجود ظرفیت های بخش تولید در زمینه اشتغال باید با حمایت از واحدهای فعال و کارآفرین بستر لازم را برای افزایش فرصت های اشتغال در استان بوجود آوریم.
وی ادامه داد: در چند سال اخیربه دلیل افزایش روند سرمایه گذاری و تمایل افراد سرمایه گذار برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان باید مشوق های لازم برای تمایل بیشتر سرمایه داران و افراد کارآفرین برای فعالیت های تولیدی و اقتصادی لحاظ شود. ازهاری خاطر نشان کرد: بانک های عامل برای تسهیل در روند سرمایه گذاری در استان به ویژه در شهرک های صنعتی باید شرایط لازم را نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان به عمل آورند. ازهاری بر راه اندازی شهرک تخصصی پتروشیمی در جوار پتروشیمی کردستان تاکید کرد.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان از راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی مریوان و بانه خبر داد و گفت: با اعلام آمادگی سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعیین زمین مورد نیاز برای احداث این مناطق در آینده نزدیک عملیات ساخت و راه اندازی این مناطق وارد فاز اجرایی خواهد شد.
وی از نهایی شدن احداث شهرک صنعتی مشترک استان با کشور عراق در پایانه مرزی باشماق خبر داد و گفت: با توافقات طرفین بزودی و با تامین اعتبار مالی آن مراحل ساخت و راه اندازی این شهرک آغاز خواهد شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.