مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: استفاده از فضای مجازی برای آموزش بهداشت و اطلاع رسانی گسترده در این حوزه ضروری است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسین ریاضی، مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت امروز در نشست هم اندیشی خبرگان سلامت اکترونیکی و بیمه الکترونیکی سلامت که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد اظهار داشت: در پروژه تدوین سند جامع نظام سلامت الکترونیکی و بیمه الکترونیکی در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: ماده 46 برنامه پنجم توسعه دستگاه ها موظف به تعریف خدمات الکترونیک و قرار دادن آن بر روی شبکه ملی اطلاعات هستند که ما نیز با این بند پیوندی ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه فهرستی از خدمات را طراحی کردیم که ممکن است اجرایی نشده و یا نیاز به تکامل داشته باشند گفت: این فهرست ها از دید عملیاتی و اجرایی مهم بوده و نیازمند یکسری سامانه های اطلاعاتی و زیر ساختها برای ارائه آنها هستیم که این سامانه ها می توانند بر روی بسته های مختلفی فراهم شوند.

دکتر ریاضی اذعان داشت: برای اینکه بهترین خدمات را داشته باشم نیازمند تعریف یکسری چهارچوب و استاندارد هستيم تا با دید آینده نگری بر روی سامانه ها تمرکز کنیم و پس از اتمام پروژه سند جامع نظام سلامت الکترونیکی و بیمه الکترونیکی سلامت سرویس ها در اختیار بخش دولتی و خصوصی و صاحبان ایده قرار گرفته و شاهد اجرای آن در کشور باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار