وزير امور خارجه گفت: سال 92 برداشت زحمات 34 ساله مردم در سال‌هاي گذشته خواهد بود ايران از سال آينده در يک فاز ديگري که در طول اين چندين سال زحمت کشيده است، وارد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "علي‌اكبر صالحي"، امروز در حاشيه جلسه هيئت‌ دولت در جمع خبرنگاران درباره اينکه اگر بخواهيد خودتان را نقد کنيد چه چيزي را مورد نقد قرار مي‌دهيد، گفت: ما نقص‌هاي فراواني داريم که اگر بخواهم خودم را نقد کنم شايد گاهي اوقات احساساتم بر عقلم غلبه مي‌کند که اين شايد يکي از نقدهاي من باشد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال که نقاط مثبت و نقاط منفي رئيس‌جمهور را چه چيزي مي‌دانيد، اظهار داشت: نقطه مثبتي که بنده در ايشان مي‌بينم صبر، تواضع و صبوري ايشان است لذا در کارهاي روزمره نيز که با ايشان دارم نقطه منفي نمي‌بينم، البته ايشان در عقيده‌اي که دارند، خيلي استوار هستند و خيلي بايد زحمت کشيد تا نظرشان را عوض کنند که البته اين موضوع نقطه منفي در ايشان به حساب نمي‌آيد.

رئيس دستگاه ديپلماسي کشور در مورد سياست‌هاي اتحاديه اروپا و آمريکا همچنين صحبت‌هاي اخير اين اتحاديه اظهار داشت: بايد در عالم سياست خاکستري عمل کنيم؛ به هر حال نبايد تمام پل‌هاي پشت سر را خراب کنيم، لذا در اين صورت نمي‌توان به اين موضوع ديپلماسي گفت.

صالحي با اشاره به برخي اظهارنظرها از سوي مقامات اروپايي و آمريکايي گفت: صحبت‌هاي رسانه‌اي نبايد مبناي قضاوت باشند؛ به هر حال دستگاه‌هاي ديپلماسي کشور در حال فعاليت هستند، لذا نمي‌توان تمام فعاليت‌هاي آن‌ها را علني عنوان کرد.

وي در ادامه افزود: دستگاه‌هاي ديپلماسي شباهت زيادي به دستگاه‌هاي امنيتي کشورها دارد يعني بخش عمده‌اي از کارهايشان قابل عرضه نيست تا به نتيجه برسد.

وزير امور خارجه درباره اينکه چه خبر خوبي در سال جديد براي مردم داريد، گفت: سال 92 زمان برداشت زحمات 34 ساله مردم در سال‌هاي گذشته خواهد بود ايران از سال آينده در يک فاز ديگري که در طول اين چندين سال زحمت کشيده است، وارد خواهد شد.  

صالحي در مورد سخنان قبلي خود که گفته بود سال آينده براي ايران سال خوبي است، تصريح كرد: وقتي من مي‌گويم براي سال آينده اميدوار هستم براساس يک سري اطلاعات است و اگر غير از اين باشد خود را زير سوال خواهم برد لذا در جهت درست در حال حرکت هستيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: صالحی ، دولت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار