"سلیویو برلوسکونی" متولد 29 سپتامبر سال 1936، سیاستمدار ایتالیایی که بیش از هر سیاستمدار دیگری جنجالی بوده و رسوایی های زیادی را به بار آورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وی سه بار و از سال های 1994 تا 1995، از 2001 تا 2006 و از 2008 تا 2011 نخست وزیر ایتالیا بوده است.

وی صاحب باشگاه معروف فوتبال "آث میلان" و بزرگترین سهامدار شبکه تلویزیونی "مدیا ست" است.

او تنها سیاستمدار ایتالیایی است که برای بیشترین مدت زمان نخست وزیر بوده است واز زمان اتحاد ایتالیا پس از به قدرت رسیدن "بنیتو موسولینی" رهبر فاشیست ایتالیا بیشترین مدت زمامداری را در ایتالیا بر عهده داشته است.

وی در سال 2009 حزب "مردم آزادی" را تاسیس کرد که جزو احزاب راستگرای میانه و ادامه دهنده راه حزب "فورزا ایتالیا" است که پیش از آن تاسیس شده بود و رهبری آن حزب نیز بر عهده برلوسکونی بود. ثروت برلوسکونی آن قدر زیاد است که در سال 2012، نشریه "فوربس" نام برلوسکونی را بعنوان 169 مرد ثروتمند جهان با دارایی ای در حدود 5.9 میلیارد دلار معرفی کرد. 

وی در عرصه سیاسی از سال 1994 به سرعت مراحل ترقی را طی کرد و در انتخابات پارلمانی سال 1994 حزبش پیروز شد و به مقام نخست وزیری رسید با این حال پس از 9 ماه بدلیل اختلافات داخلی در کابینه اش در انتخابات آپریل سال 1996 او و حزبش از "رومانو پرودی" شکست خوردند.

در سال 2001 بار دیگر در انتخابات پارلمانی به پیروزی رسید و "فرانچسکو روتلی" نامزد حزب چپ میانه را شکست داد.


وی بار دیگر در آوریل سال 2006 در انتخابات پارلمانی از پرودی شکست خورد اما در سال 2008 مجددا به مقام نخست وزیری رسید و دولت جدیدش را در تاریخ 8 می آن سال تشکیل داد. 

پس از به اوج رسیدن بحران مالی در اروپا، برلوسکونی در 16 نوامبر سال 2011 از قدرت کناره گیری نمود و هم اکنون به فعالیت های سیاسی و حزبی خود ادامه می دهد و برای انتخابات پارلمانی فوریه سال 2013 میلادی نیز برنامه ریزی کرده است. علیرغم آنکه در ابتدا تصمیم گرفته بود که بار دیگر نخست وزیر شود اما در توافقی با "لگا نورد" تصمیم گرفته که حزبش را بدون در اختیارگیری مقام نخست وزیری در صورت پیروزی، برای شرکت در انتخابات همراهی نماید. 

او در دوران زمامداری اش بیش از 20 بار دادگاهی شد که آخرین آنها در اکتبر سال 2012 به اتهام فرار از پرداخت مالیات بود. وی همچنین اخیرا بدلیل حمایت از "موسولینی" دیکتاتور پیشین فاشیست ایتالیا و حمایت از حزب "اتخاد ملی نئوفاشیست" نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. وی در این اظهارنظر از استعمارگری گذشته ایتالیا در کشور لیبی دفاع کرده بود. رسوایی های جنسی وی نیز از جمله دیگر نقاط سیاه زندگی شخصی هستند. 

زندگي نامه مختصري از سليويو برلوسكوني: 
"لوئیجی برلوسکونی" پدر سلیویو کارمند بانک و مادرش "رزا بوسی" خانه دار بوده اند.


او نخستین فرزند از خانواده سه نفره اش بوده است و یک خواهر بنام "فرانچسکا آنتونیتا" و یک برادر به نام "پائولو" دارد که هر دو بازرگان بوده اند. خواهر وی در سال 2009 درگذشت.




برلوسکونی و مادرش

سیلویو برلوسکونی تحصیلاتش را در رشته حقوق در دانشگاه استاتاله در شهر میلان در سال 1961 به پایان رساند.

وی در سال 1965 با "کارلا الویرا دال اوگلیو" ازدواج کرد و نتیجه این ازدواج دو فرزند به نام های "مارینا" و "پیر" بودند.






برلوسکونی در سال 1980 رابطه ای نامشروع را با "ورونیکا لاریو" بازیگر معروف ایتالیایی آغاز کرد.


 پس از ازدواج با وی از او نیز سه فرزند به نام های "بارابارا"، "الئونورا" و "لوئیجی" را دارد.



وی از همسر دوم خود نیز در سال 1985 جدا شد و بار دیگر در سال 1990 با همسر اولش ازدواج کرد. زندگی مشترک آنان تا سال 2009 ادامه یافت و پس از آن همسرش اعلام کرد که درخواست طلاق نموده است. برلوسکونی طی توافقی با همسرش موافقت کرد که ماهانه 48 میلیون دلار به وی پرداخت نماید و در عوض خانه 100 میلیون دلاری آنان که به همراه سه فرزندشان در آن زندگی می کردند به فروش نرود. 

برلوسکونی صاحب بسیاری از نشریات و شبکه های تلویزیونی ایتالیاست. او در سال 1978 شبکه رسانه ای "فینیوست" را تاسیس کرد که به گروههای فراماسونری نزدیک است. وی در دهه های 80 و 90 میلادی نیز به تاسیس شبکه هایی از جمله "کانال 5" و "موندودوری" مبادرت ورزید و امروز به عنوان تنها غول رسانه ای ایتالیا شناخته می شود. 

عشق برلوسكوني به آمريكا و سياست هاي آمريكائي  
برلوسکونی و اعضای کابینه اش بشدت هوادار آمریکا و سیاست های دولت آمریکا بودند علیرغم آنکه در همان زمان اکثر رهبران کشورهای اروپائی با سیاست های جورج دابلیو بوش مخالفت می ورزیدند.  

در زمان زمامداری برلوسکونی ایتالیا بیش از پیش از کشورهای عربی دور شد و به رژیم صهیونیستی و ترکیه نزدیک شد. چنانچه وی در مراسم ازدواج پسر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بعنوان شاهد عروسی در آن مراسم شرکت نمود.

وی یکی از موافقان جدی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بود. ایتالیای تحت زمامداری برلوسکونی بیش از پیش به سوی آمریکا متمایل شد و در جنگ افغانستان و جنگ عراق در سال 2003 از دولت آمریکا حمایت نمود. سربازان ایتالیایی پس از آمریکا و انگلیس با بیشترین تعداد نیرو (3.200 نفر) در جنوب عراق مستقر شدند.

نکته جالب توجه آنکه برلوسکونی با معمر قذافی رهبر پیشین لیبی کشوری که روزگاری مستعمره ایتالیا بود نیزروابط حسنه ای برقرار کرد و طبق توافق نامه امضا شده در آگوست سال 2008 ایتالیا متعهد شد که برای جبران اشغالگری نظامی گذشته خود 5 میلیارد دلار به لیبی بپردازد و در مقابل لیبی نیز به دولت ایتالیا امتیاز می داد و شرکت های ایتالیایی اجازه فعالیت در آنجا را می یافتند. 

برلوسکونی در سال 2012 زمانی که اکثریت نمایندگان پارلمان
با طرح بودجه ارائه وی موافقت نکردند و بسیاری از یارانش از او جدا شدند مجبور به استعفا شد. البته فساد مالی و رسوایی های اخلاقی او به حدی بود که امکان ادامه فعالیتش وجود نداشت.
 
اتهامات وارده به برلوسکونی: 
سیلویو برلوسکونی با اتهامات بسیاری از جمله سازش با مافیا، فرار مالیاتی، فساد مالی و رشوه خواری و باج دهی به ماموران پلیس و قضات مواجه بوده است. وی سه بار در دادگاه اتهامات تبرئه شده بود زیرا اکثریت نمایندگان پارلمان با او بودند و در قوانین تغییر ایجاد می کردند. 
در فوریه سال 2011 میلادی، برلوسکونی متهم شد که در یک باشگاه شبانه در سال 2010 با یک دختر نوجوان که سن غیر قانونی داشته است در ازای پرداخت پول روابط غیر اخلاقی برقرار کرده است.





وی اغلب متهم شده بود که از قدرت سیاسی خود برای برقراری رابطه با دختران و زنان استفاده می کرده است. وی همچنین در این مورد پلیس را قانع نمود که دختر را آزاد نمایند و به دروغ مدعی شد که این دختر از خویشاوندان "حسنی مبارک" دیکتاتور پیشین مصر بوده است. 
در 26 اکتبر سال 2012 نیز برلوسکونی به اتهام فرار مالیاتی به 4 سال حبس محکوم شد با این حال وی بدلیل پرداخت میلیون ها دلار هنوز آزاد مانده است.

علاوه بر اتهاماتی که بر برلوسکونی بدلیل ارتباطش با مافیا مطرح بوده است، در سال 2004 موشش حزب "فورزا ایتالیا" به اتهام ارتباط با مافیا به نه سال زندگی در زندان محکوم شد. 
در سال 1996 نیز یکی از وابستگان پیشین مافیا در ایتالیا بنام "سالواتوره رینا" نیز اعلام نمود که برلوسکونی با با وی بعنوان رئیس مافیای سیسیل در ارتباط بوده است. 

حاشيه هاي برلوسكوني: 
همچنین بایستی گفت که رستوران های زنجیره ای "کوتی پیتزا" مدل جدیدی از پیتزا بنام "پیتزا برلوسکونی" را و آن شیوه پیتزاهای آمریکائی در سال 2008 به بازار عرضه نمود.

وی در جریان انتخابات سال 2008 نیز اظهارات توهین آمیزی را در مورد زنان بیان داشت که موجب خشم زنان را فراهم آورد و مدعی شد که زنان راستگرا زیباتر از زنان چپگرا هستند.

وی همچنین در جریان دیدار با رئیس جمهور روسیه در سال 2008 نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاری با دست بو او نشان داد که به سوی وی شلیک خواهد کرد. 

او همچنین پس از پیروزی اوباما در انتخابات دور اول ریاست جمهوری با تمسخر گفته بود "وی جوان تر و قدبلندتر ازمن است اما من از او رنگ پریده تر هستم."

از جمله خرابکاری های دیگر برلوسکونی می توان به سال 2009 اشاره کرد که در آن در جریان برگزاری نشست جی هشت با صدای بلند فریاد می زده "آقای اوباما، آقای اوباما بیایید عکس بیندازیم !" که با اعتراض عجوزه پیر انگلیس الیزابت مواجه شده و وی گفته است "او چرا چنین کاری را انجام می دهد؟ چرا فریاد می زند؟!"

همچنین در جریان نشست ناتو زمانی که مرکل و سایر رهبران ناتو منتظر برلوسکونی بودند تا با وی در کنار رودخانه "راین" عکس بگیرند او مشغول صحبت با تلفن همراه خود بوده است (!)

وی بعدا مدعی شد که در حال صحبت با اردوغان نخست وزیر ترکیه بوده و قصد داشته تا او را متقاعد سازد که ترکیه با آندرس فوگ راسموسن برای تصدی دبیرکلی ناتو موافقت نماید.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار