برگ برگ فتنه 88 حاوي در‌س‌هايي آموزنده و عبرت‌انگيز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بيشتر نقش ممتاز ولي‌فقيه و رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازي براندازان، اثبات عظمت ملت بابصيرت، دين‌مدار و ولايت‌محور ايران، عمق کينه دشمنان ملت و تفكيك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و ... همگي از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتي براي 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها بود و هم منشا و مبدا تحولات نويني چون 22 خرداد و 9 دي بود.

22 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبي نشان داد "تجديد حيات نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران" جامع ترين تعبير براي وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکي از مهم‌ترين روزهاي حوادث اين نبرد 8 ماهه ( 8 دي ماه 88) را بررسي کرده است.


سه‌شنبه، 8 دی، بعد از يک هفته تعطيلي؛ دغدغه نمايندگان مجلس توهين‌هاي صورت گرفته در روز عاشوراي حسيني بود


ایرنا مي‌نويسد: "نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی امروز در حالی در ساختمان بهارستان قدم نهادند که دغدغه‌‌ آنان به عنوان وکلای ملت توهین‌هایی بود که روز عاشورای حسینی به مقدسات و ولایت فقیه صورت گرفته بود. به همین خاطر فضای جلسه‌ علني مجلس متاثر از حوادث رخ داده بود؛ به گونه‌ای که در هنگام نطق علی لاریجانی رئیس مجلس، نمایندگان ملت با مشت‌های گره کرده بارها و بارها شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر ضد انقلاب، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و الله اکبر را در خانه‌ی ملت طنین انداز کردند.

همچنین نمایندگان مجلس با شعار "یا حسین یا حسین" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه‌" ساختمان بهارستان را ترک کردند و راهپیمایی خود را از مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و در خیابان‌های اطراف آن آغاز کردند. در این راهپیمایی همه نمایندگان اعم از اصولگرا و اصلاح طلب، شیعه و سنی و حتی اقلیت‌های دینی حضور داشتند و در هتک حرمت صورت گرفته نسبت به عاشورای حسینی شعار سر دادند.

قدرت‌الله علیخانی نماینده‌ قزوین، داریوش قنبری نماینده‌ی ایلام، مصطفی کواکبیان نماینده‌ سمنان، مجید نصیر پور نماینده‌ سراب، عبدالله کعبی، نماینده‌ آبادان از جمله اعضای فراکسیون اقلیت بودند که در این راهپیمایی حضور داشتند.

از سوی دیگر "حسین فدایی" نماینده‌ مردم تهران در مقابل درب شمالی ساختمان مجلس اسلامی ایستاده بود و در بین نمایندگان کفن توزیع می‌کرد، به گونه‌ای که نمایندگان کفن پوش در این راهپیمایی شرکت کردند، این راهپیمایی بیانیه‌ای هم داشت که به امضای 222 نماینده رسید و در پایان جلسه علنی قرائت شد، نمایندگان در این بیانیه از کسانی که به نام و بهانه‌ آنها اقدامات مخرب و ضد اسلامی را انجام می‌دهند، خواستند تا به صراحت از این ضد انقلابیون حرمت شکن و محارب بیزاری و اعلام برائت کنند.


خاتمی و موسوی دست در دست اوباما به جنگ امام حسین (ع) آمدند


ایرنا نوشت: روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در تذکری در صحن علنی مجلس اعلام کرد: "خاتمی و موسوی دست در دست اوباما به جنگ امام حسین (ع) آمده‌اند".

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای درباره وقایع روز عاشورا اعلام کرد: "آقای سید علی موسوی حبیبی بدون اینکه در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در یکی از خیابان‌های فرعی تهران (خیابان شادمان) در حدود ساعت 12 الی 13 ششم دی در حین حرکت، به دست سرنشینان یک دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته که به علت تاخیر در انتقال به بیمارستان دچار خونريزي شديد شد و فوت کرد.

تحقيقات گسترده براي شناسايي عنصر یا عناصر تروریست ادامه دارد، همچنین دو نفر با هویت معلوم در روز یاد شده در تقاطع خیابان‌های انقلاب و حافظ در جریان حمله و تهاجم با اشیای سخت به ماموران نیروی انتظامی زخمی شدند و پس از انتقال زخمی شدند و پس از انتقال به بیمارستان جان باختند. یک نفر نيز با هویت نا‌معلوم به علت سقوط از پل و دو نفر با هویت معلوم بر اثر برخورد خودرو با آنان در تجمع اغتشاش گران جان باختند.

تحقیقات درباره این موارد ادامه دارد و یک نفر نیز با هویت نا‌معلوم در جریان اغتشاشات با ضربات کارد کشته شده است.

هم چنین جسد فردی با هویت معلوم و دارای سوابق کیفری در دادسرای مبارزه با مواد مخدر نیز در نزدیکی محل حوادث روز یاد شده توسط ماموران کلانتری کشف شده که بر اثر مرگ طبیعی فوت کرده و ارتباطی با اغتشاش‌گران و درگیری‌ها نداشته است.

آیت الله نوري همدانی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به مقدسات در عاشورای حسینی را محکوم و اعلام کردند که مردم در برابر این گونه اعمال ضد عاشورایی ساکت نمی‌مانند.

آیت الله جعفر سبحانی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به مقدسات اسلامی و سید‌الشهدا(ع) و تخریب اماکن عمومی را محکوم
و اعلام کردند: "هرگز فکر نمی‌کردیم که در چنین روز مقدسی که حتی پیروان ادیان دیگر نیز نسبت به آن روز احترام قائل هستند و در برخی از کشورهای غیر اسلامی عاشور‌ای حسینی تعطیل رسمی است، چنین رویدادی دور از اخلاق انسانی رخ دهد و قداست آن روز شکسته شود‌".

آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای وقایع عاشور‌ای تهران و هتک حرمت به سرور و سالار شهیدان را محکوم و اعلام کردند: "هدف مغر‌ضان ، فقط ویران کردن کشور و تجزیه آن و سپردن به دست بیگانگان است که قطعا با هوشیاری وفاداران به اسلام و نظام، هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید‌".

ایسنا مي‌نويسد: آیت الله جوادی آملی در رابطه با اغتشاشات صورت گرفته در روز عاشورا گفت: " اهانت به مقدسات برای همیشه محکوم است، مخصوصا در روز عاشورا و اهانت کنندگان‌ ‌به مقدسات برابر قانون باید مورد مواخذه‌ قرار بگیرند. همچنین در این جریان‌ها اگر به یک بی گناهی آسیبی‌ رسید، آن هم خسارتش‌ ترمیم بشود‌".

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در جمع خبرنگاران به مردم اطمینان داد که دستگاه قضایی هیچ گونه اغماضی دربر خورد با اغتشاش‌گران نخواهد داشت.


مراسم تشییع منتظری بهانه‌ای بود جهت دفع کینه نسبت به اصل انقلاب


ایلنا نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس در صحن علنی مجلس اعلام کرد: "مراسم تشییع آقای منتظری بهانه‌ای بود جهت دفع کینه نسبت به اصل انقلاب، آیا این اتفاق جز فرصت‌طلبی نام دیگری دارد؟ همه‌ کسانی که حتی نقدی بر آرای سیاسی ایشان وارد می دانستند، حرمت فقاهت را پاس داشتند و به مقام علمی ایشان احترام گذاشتند و حکمت و ادب حوزه‌ فکری امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را نشان دادند، آیا پاسخ این متانت سياسی و ادب اجتماعی و دینی، چنین گستاخی‌هایی آن هم در شهر کریمه‌ اهل بیت بود؟ هر چند مردم انقلابی و آگاه استان قم با حضور در صحنه، پاسخ این شناخت سیاسی را دادند اما وجه ضد ملی ماجراجویی‌های اخیر را بیشتر روشن کرد.

لاریجانی با محکوم کردن حوادث روز عاشورا گفت: ما حساب جریان‌های سیاسی داخل انقلاب، نظیر جریان‌های موسوم به چپ در نظام را از چنین افراد ضد‌انقلاب جدا می دانیم، چه آنان عموما حسن سابقه در دیانت و تعلق خاطر به انقلاب و آرمان‌های امام(ره) داشته‌اند.اما انتظارهم داریم برخی از آقایان که در حوادث انتخابات اعتراضاتی داشته‌اند به هوش بیایند، و با این همه اماره و بینه، مسیر خود را به طور روشن از این جریان زشت کار، جدا کنند نه این که مجددا بیانیه صادر و در آن فضا را غبار آلوده‌تر کنند.

ایرنا نوشت: (سایمون گس، سفیر انگلیس در تهران به علت دخالت های این کشور در امور داخلی ایران به وزارت خارجه احضار شد).

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: "پورمحمدی‌، رئیس این سازمان با محکوم نمودن اقدامات آشوب گران و حرمت شکنان‌ به ساحت مقدس اسلام، امام، انقلاب و رهبری گفت: "اکنون دشمن با طراحی سناریوی کشته‌سازی در صد‌صد است جریان فتنه‌گری و مقابله با نظام را دنبال کنند"‌.

فارس نوشت: "مردم شیراز در برابر بیت علی محمد دستغیب‌ و یوسف صانعی‌ تجمع کرده و نسبت به حمایت‌های آنان از اقدامات ساختار شکنانه‌ اراذل و اوباش طی وقایع اخیر اعلام انزجار نمودند. هم زمان مردم و دانشجویان مشهدی نیز با تجمع مجدد در برابر بیت یوسف صانعی‌ در این شهر با شعار: روحانی واقعی، مخالف صانعی‌ از مواضع وی اعلام برائت نمودند".

رجانيوز نوشت: « صبح امروز مردم تبريز و برخي از شهرهاي ديگر از جمله اصفهان، قم، كرمانشاه و شيراز در اعتراض به بي حرمتي آشوبگران در عاشوراي حسيني و تخريب اموال عمومي و وارد آوردن خسارت‌هاي جاني و مالي فراوان به مردم به خيابانها آمده و با برگزاري تظاهرات اعمال اين هتاكان را محكوم كردند.

در راهپيمايي اعتراض آميزمردم تبريز، خيل جمعيت با حركت به سمت مصلاي امام خميني (ره) تبريز با سردادن شعارهاي انقلابي در محكوم كردن هتك حرمت روز عاشورا، خشم خود را به نمايش گذاشتند. اقشار مختلف مردم كه تا شعاع چند كيلومتري مصلا را از هر طرف پوشانده بودند، يكصدا فرياد ميزدند" موسوي و كروبي اعدام بايد گردند"، "منافق كجايي، حزب الله آمده"، " دستگاه قضايي مجازات مجازات"،"موسوي حيا كن، انقلاب را رها كن"، "واي اگرخامنه اي حكم جهادم دهد"و اين در حالي بود كه لحظه به لحظه صفوف مردمي فشرده ترمي‌شد».


طلاب و مردم قم هتك حرمت به عاشورا را از سوي اغتشاش گران محكوم كردند


فارس مي‌نويسد: طلاب و مردم قم در اعتراض به هتك حرمت به مقدسات با تجمع در گلزار شهداي قم به صورت كفن پوش حركت خود را به سمت حرم مطهرحضرت معصومه(س) آغاز كردند. راهپيمايان دراين مراسم با سر دادن شعارهاي «اطاعت از رهبري ضامن نصرت ماست؛ نه سازش نه تسليم پيام ملت ماست»، « منتظري بهانه، سوسول فقيه نداره» و ... هتك حرمت به عاشورا را از سوي اغتشاش گران را محكوم كردند.

مسعود رجوي، سركرده گروهك تروريستي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) با صدوربيانيه‌اي اعلام داشت: " اكنون دنيا به چشم مي‌بيند كه از جرقه حريق برخاسته وريش و ريشه ديكتاتوري آخوندي و قباي ولايت... را در ايران فرا گرفته است. جنگي كه سرباز ايستادن ندارد و تا آزادي ميهن اشغال شده و خلق اسير ادامه مي‌يابد. با نقش ستايش انگيز زنان درصفوف اول نبرد، فرزندان دلير ملت ايران، مزدوران را گوشمالي دادند، خلع سلاح كردند، خودروها و مراكز آنها را در هم كوبيدند، تجهيزاتشان را غنيتمت گرفتند، لباس هاي جرم و جنايت را به آتش كشيدند و عهد بستند كه مي كشم، مي كشم، آنكه برادرم كشت، بسيجي يزيدي خشم ما رو نديدي دست مريزاد كه دفتر حساب وكتاب هاي رژيم را در هم پيچيديد... اگر معني آشوب و اغتشاش و ساختار شكني قيام و مقاومت براي آزادي است، بله، ما همه آشوب گريم، اغتشاش‌گريم و ساختار ولايت را به هر قيمت در هم مي‌شكنيم، اگر تعريف شما از تروريسم ايستادگي در برابر سرقت حاكميت مردم ايران و رزم جانانه براي آزادي و همان ارزش‌هاي جهانشمولي است كه امروز رئيس جمهور آمريكا هم مي‌گويد رژيم ايران ملزم به رعايت آن است بله ما را تروريست بخوانيد."

وي در ادامه اين بيانيه تاكيد كرد: " متهم كردن آقاي موسوي به اين كه راه مجاهدين را مي رود كذب محض وزمينه سازي براي ارعاب و اسكات ويا دستگيري است. اگر درست به يادم مانده باشد موسوي در يكي از بيانيه‌هاي خود بعد ازانتخابات گفت كه هدف او از شركت درانتخابات بازگرداندن عقلانيت ديني به فضاي مديريت كشور بوده اما در ميانه مسير به هدف‌هاي بسياربلندتري هدايت شده است.

طبعا ما آرزومنديم كه آقاي موسوي در مسير هدايت، روزي به آنجا برسد كه مرحوم منتظري رسيد. هر كس كه به حاكميت و راي آزادجمهور مردم ايران پايبند است، باماست و ما با او هستيم. در مصاف تاريخي مردم ايران با نظام ولايت و شخص ولي فقيه ...، گفته‌ايم و تكرار مي‌كنيم كه به رغم هر آنچه موسوي يا ديگران عليه مجاهدين و مقاومت ايرن گفته باشد يا بگويند، هرگونه تعرض به آنها و خانواده و اطرافيانشان را قويا محكوم مي‌كنيم و به ولي فقيه... اخطار مي‌كنيم كه مسئوليت دستگيري و محاكمه و مجازات موسوي و هرگونه اقدام تروريستي مشخصا و مستقيما بر عهده شخص اوست.

كليد پيروزي و اصل طلايي، دراين شرايط، حداكثر تهاجم است. اقشار مختلف مردم به ويژه كارگران ودهقانان را بيش از پيش به اعتراض واعتصاب و مقاومت و به صفوف قيام و ارتش آزادي فرا بخوانيد.... زمان آن رسيده است كه اسم خيابان مصدق را هم برگردانيد. همان نام بزرگي كه مردم در جريان انقلاب ضد سلطنتي گذاشته بودند اما (امام) خميني.... بر خيابان مصدق نام ولي‌عصر ‌گذاشت."

حجت‌الاسلام قرائتي، استاد حوزه و دانشگاه با حضور درشبكه خبر گفت: ملت 70 ميليون نفري ايران به عنوان وزارت اطلاعات هر جا كه فتنه‌گران را پيدا كردند معرفي كنند. در سوره احزاب آيه 60 در مورد منافقين و مرجفون، كساني كه در شهر و جامعه ايجاد شايعه و فتنه مي كنند آمده است اين افراد در جامعه زلزله رواني ايجاد مي‌كنند و امروز ابزار آنها اينترنت و شب نامه و ساير روش‌هاي پخش شايعه است. طبق آيه قرآن اين افراد بايد به روش فرهنگي و ظريف شناسايي و دستگير شده و به سخت ترين روش مجازات شوند."

رجا نيوز در جايي ديگر آورده است: « تعدادي از دانشجويان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقيقات با ترتيب دادن يك تجمع كوچك تلاش كردند تا به دفاع از اقدامات حاميان موسوي در جريان هتك حرمت عاشوراي حسيني بپردازند؛ اما اين اقدام باعث شد تا خون دانشجويان اين دانشگاه به جوش آمده ودر يك حركت خودجوش، با حركت از مقابل دانشكده علوم انساني اين دانشگاه به سمت محوطه اصلي دانشگاه، با سر دادن شعارهايي عليه رئيس دانشگاه آزاد، به بي تفاوتي مسئولان دانشگاه آزاد نسبت به اين ساختار شكني‌ها اعتراض كنند. اين دانشجويان كه شعار مي دادند "دانشگاه مخملي نمي خواهيم" و"جاسبي استعفا، استعفا" سپس با حركت به سمت دفتر جاسبي در طبقه هفتم دانشكده علوم انساني اين دانشگاه اقدام به برقراري يك تجمع آرام در دفترجاسبي كردند.

اين در حالي بود كه حراست دانشگاه نيز در اين بين اقدام به ضبط پرچم‌هاي ايراني كه در دست دانشجويان بود نمود.

دانشجويان دانشگاه آزاد كه در دفتر جاسبي شعار ميدادند "مفسد اقتصادي اعدام بايد گردد؛ فائزه هاشمي اخراج بايد گردد" به رئيس دانشگاه مهلت چند روزه‌اي دادند تا اقدام به اخراج فائزه هاشمي كه نقش محسوسي در برخي تحركات در اين دانشگاه در روز 16 آذر و سپس حضور در آشوب‌هاي روز عاشورا داشته است نمايد. دانشجويان در يك اقدام انقلاب همچنين عكس حضرت امام را با عكس جاسبي كه در كنار تمثال مقام معظم رهبري قرار گرفته بود جايگزين كردند.»

شبكه خبر دانشجو نوشت: «اعضاي دفتر تحكيم وحدت، جنبش عدالتخواه دانشجويي، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، بسيج دانشجويي و اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي مستقل دانشجويان سراسر كشور در پي اهانت‌هاي صورت گرفته در روز عاشوراي حسيني به مقدسات ديني از سوي فرقه سبز در مقابل قوه قضاييه تجمع كردند. دانشجويان با شعارهاي "حي علي خير العمل، حرف بسه عمل عمل"، "فتنه گرعاشورا، اعدام بايد گردد" و ... از مسئولان اين قوه برخورد با سران فتنه طبق قانون مجازات اسلامي را مطالبه نمودند.»

خبرنامه دانشجويان ايران  نوشت: «دانشجويان دانشگاه‌هاي علم و صنعت، شيراز، قم، تبريز امام خميني قزوين و .... با تجمع در دانشگاه و يا حضور در برابر دادگستري شهر خود خواستار رسيدگي به وقايع تلخ روز عاشورا درتهران از سوي مراجع قضايي شدند.»

مريم رجوي، همسر مسعود رجوي سركرده گروهك تروريستي سازمان مجاهدين خلق(منافقين) در گفتگو با خبرگزاري رويترز گفت: "مردم ايران خواهان تغيير رژيم ولي فقيه هستند. آنها خواهان سرنگوني رژيم ملاها هستند، آنها مي‌خواهند يك جمهوري سكولار را جايگزين ديكتاتوري مذهبي كنند. "

وي ادامه داد: اكنون زمان اتخاذ تحريمات خيلي شديد جهاني است و نياز به يك سياست قاطع براي قطع روابط سياسي و اقتصادي است. زيرا مردم ايران به خيابان‌ها آمده اند آنها بايد مورد كمك قرار گيرند آمريكا و اروپا بايد اقدام كنند."

مريم رجوي، همسر مسعود رجوي سركرده گروهك تروريستي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) در گفتگو با خبرگزاري فرانسه گفت: "آنچه كه جنبش عليه تقلبات انتخاباتي معرفي مي‌شد، به سرعت ناپديد شده و با جنبشي عميق‌تر كه هدف آن سرنگوني تماميت رژيم است، جايگزين گرديده است."

اين گزارش ادامه دارد .....


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار