از اين پس 23 کشور از آسیا، در مهمترین مسابقات باشگاهی این قاره از سال 2014 تا 2016 شرکت مي کنند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران: درحال حاضرباشگاههای 10کشور که معیارهای لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند در مسابقات باشگاهی شرکت می کنند.

فدراسیون های عضو علاقمندی که جزو 23 تیم صدر رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند، می توانند درخواست سهمیه مستقیم یا پلی آف در این رقابتها را کنند.

هر فدراسیون، لیگ، باشگاه، بابت هر یک از معیارهای لیگ قهرمانان آسیا امتیاز کسب می کند و فدراسیون های عضو براساس تعداد امتیازات کسب شده رده بندی می شوند و سهمیه ها براساس معیارهای کسب شده توزیع می شود. فقط فدراسیون هایی که دست کم 600 امتیاز دارند سهمیه مستقیم در مرحله گروهی این رقابتها را دریافت می کنند.

پنج فدراسیون صدر مناطق شرق و غرب آسیا سهمیه مستقیم در مرحله گروهی کسب می کنند. بقیه فدراسیون ها در صورت تامین حداقل الزامات، سهمیه پلی آف خواهند گرفت. در کل 14 سهمیه مستقیم به پنج فدراسیون صدر هر منطقه آسیا داده می شود و مابقی چهار سهمیه (دو سهمیه بر هر منطقه آسیا) از طریق پلی آف تکمیل می شود.

قهرمان و نایب قهرمان کاپ آسیا بدون توجه به رده فدراسیون های کشورشان مادامی که حداقل معیارها را داشته باشند، یک سهمیه پلی آف در لیگ قهرمانان کسب می کنند.

این کمیته اطلاع یافت که 11 کشور بحرین، چین، ایران، کویت، لبنان، مالزی، میانمار، عمان، عربستان سعودی، تایلند و امارات متحده عربی علاقه مندی خود را برای میزبانی جام ملتهای آسیا در سال 2019 اعلام کرده اند.

برای فدراسیون های علاقمند میزبانی، الزامات تضمین های دولتی و توافق نامه درخواست میزبانی و پرسشنامه نامزدهای میزبانی ارسال شده که باید تا اول ژوئن ارایه دهند. فدراسیون های درخواست کننده میزبانی که مدارک مورد نیاز را ارایه ندهند از گردونه رقابت حذف می شوند.

اعضا تصمیم گرفتند تاریخ رقابتهای مقدماتی قهرمانی زیر 19 سال آسیا را تغییر دهند. مقررات رقابتهای قهرمانی زیر 22 سال، چندین اصلاحیه در مقررات این رقابتها، شکل لیگ قهرمانان آسیا و مرحله یک هشتم نهایی کاپ آسیا، سیاست صدور بلیط برای فینال لیگ قهرمانان آسیا از سال 2014 تا 2016 ، انطباق معیارهای صدور مجوز باشگاهی و لیگ قهرمانان آسیا و توزیع مجدد امتیازات لیگ قهرمانان آسیا را تصویب کردند.

این کمیته همچنین شکل فینال لیگ قهرمانان آسیا برای سه سال آینده از سال 2014 را به صورت یک دیدار تصویب کرد. یکی ازفینالیست ها میزبان این مسابقه خواهد بود و ورزشگاه محل برگزاری فینال از طریق قرعه کشی تعیین می شود.

تمام تصمیمات این کمیته برای اجرایی شدن باید به تصویب کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد.

کمیته رقابتهای این نهاد امروز سه شنبه به ریاست یوسف السرکال تشکیل شد.
برچسب ها: سهمیه ، لیگ قهرمانی ، اسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار