ورود دستگاه هاي دياليز صفاقي به بازار تجهيزات پزشکي در گرو تخصيص يارانه و صدورمجوزبراي توليد کيسه هاي 5 ليتري است.

دکتر نکيسا هومن، دبير انجمن نفرولوژي کودکان ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تحريم ها در کمبود داروهاي ضد قارچ، برخي آنتي بيوتيک هاي نسل جديد براي بيماران ديابتي اثر گذاشته است، همچنين برخي داروهاي لازم براي فشارخون هاي اورژانس در بيماران دياليزي نيز ناياب شده اند.

وي افزود: دياليز صفاقي به دو روش سرپايي و اتوماتيک انجام مي شود، براي دياليز صفاقي در کودکان نياز به وجود دستگاه سايکلر است در اين دستگاه به جاي اينکه والدين کار دياليز صفاقي را انجام دهند خود دستگاه به طور اتوماتيک مايع را در فواصل زماني خاص وارد و داخل شکم مي کند. دو سالي است که اين دستگاه در گمرک گير کرده است.

پورفتح الله مدير بخش دياليز صفاقي يکي از شرکت هاي انحصاري محلولهاي دياليز صفاقي در ادامه تصريح کرد: اين دستگاه از گمرک ترخيص شده است ولي براي توليد کيسه هاي آن منتظر اخذ مجوز از وزارت بهداشت هستيم.

هومن تصريح کرد: در اين دستگاه کيسه هاي 5 ليتري تعبيه شده است  که بايد در داخل کشور توليد شود و هم اکنون منتظر مجوز توليد اين کيسه ها از سوي وزارت بهداشت و تخصيص يارانه آن هستيم. وزارت بهداشت در حال بررسي است و اگر طبق برنامه پيش برود نيمه دوم سال آينده اين دستگاه وارد بازار مي شود./ح

برچسب ها: دیالیز ، تجهیزات ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.