يک کارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به شرایط حاکم بر مصر، آمريکا، غرب و رژیم غاصب صهيونيستی سعی دارند در امور داخلی این کشور دخالت کنند و در پي اين جريان اسلام‌گرایان به دخالت‌های خارجی و استعمار سیاسی آنها معترض هستند.

" مصطفي قوام " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های مرسی برای آینده مصر گفت: با توجه به شرایط حاکم بر مصر، آمريکا، غرب و رژیم غاصب صهيونيستی سعی دارند در امور داخلی این کشور دخالت کنند و در پي اين جريان اسلام‌گرایان به دخالت‌های خارجی و استعمار سیاسی آنها معترض هستند.

وي ادامه داد: حضور برخي چهره‌های وابسته به دیکتاتور سابق مصر، روند رسیدگی به امور در جهت اصول اصلی انقلاب را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است.

قوام افزود: خواسته مردم مصر جهت استقلال دولت خود منطقي بوده اما دشمنان و مداخله‌گران خارجی سعی دارند از تحقق اهداف انقلاب مردمی جلوگیری کنند.

اين کارشناس سياست خارجي تصريح کرد: مصر کشوری بزرگ در جهان اسلام است و هر مسئله‌ای که به این کشور لطمه وارد کند، جهان اسلام را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشور اسلامی مصر بايد مشکلات از طریق برگزاری نشست و مذاکرات رفع شود همانطور که در لبنان سيد حسن نصرالله با درایت و هوشیاری رژیم جعلی صهیونیستی را در تمام جهان خار و زبون کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، تحولات ، انقلاب ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار