365 درخواست تسهیلات سرمایه در گردش با مبلغ 618 میلیارد تومان در کارگروه استانی تعیین تکلیف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: در هفت ماه گذشته امسال یک هزار و 48 درخواست به دبیرخانه ارسال و کارشناسی شد، 75 جلسه کارگروه تخصصی تشکیل شد که 19 جلسه با حضور استاندار مازندران بوده است، 135 واحد صنعتی در حضور استاندار طرح موضوع کرده و مشکلات خود را مطرح کردند و 718 مصوبه از یک هزار و 48 مصوبه در قالب بانک‌های مختلف و دستگاه های اجرایی بوده است.

هاشم پور افزود : سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران با برگزاری 19 جلسه و داشتن 718 مصوبه رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین عواملی که سبب نقدینگی در حوزه تولید می‌شود، تصریح کرد: پرداخت نکردن مطالبات واحدهای صنعتی از سوی دستگاه‌های دولتی، نوسانات نرخ ارز،افزایش قیمت مواد اولیه، تحریم‌ها و افزایش هزینه انرژی سبب کاهش ظرفیت کاهش تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تعدیل نیروی انسانی،کاهش فروش و کاهش درآمد را سه پیامد مهم کاهش ظرفیت تولید برشمرد و گفت : کاهش فروش سبب کمبود کالا در بازار،گرانی کالا، افزایش قیمت که سبب ایجاد بستری مناسب برای ورود کالا و خروج ارز می‌شود.

هاشم‌پور افزود : از مجموع 365 درخواست تسهیلات سرمایه در گردش که با مبلغ 618 میلیارد تومان در کارگروه استانی تعیین تکلیف و به کارگروه مرکزی ارسال شده است 363 درخواست به مبلغ 560 میلیارد تومان توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت به بانک‌های عامل اعلام شد.

وی تصریح کرد : 59 واحد به بانک تجارت با 98 میلیارد تومان،45 واحد به بانک توسعه تعاون با 40 میلیارد تومان،سه واحد به بانک توسعه صادرات با 9 میلیارد تومان،30 واحد به بانک رفاه با 45 میلیارد تومان، 103 واحد به بانک صنعت و معدن با 202 میلیارد تومان،55 واحد به بانک سپه با 109 میلیارد تومان و 70 واحد به بانک صادرات با 115 میلیارد تومان بوده است./س


برچسب ها: درخواست ، سرمایه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.