نشست هم اندیشی خبرگان سلامت الکترونیکی و بیمه الکترونیکی سلامت صبح امروز با حضور مشاور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد مهدی سپهری، دانشیار بخش مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس با بیان این که طرح نظام سلامت الکترونیکی و بیمه الکترونیکی سلامت در سال 89 توسط کارگروه مدیریت فاوا به تصویب رسید بیان داشت: سازمان فناوری اطلاعات به عنوان کارفرمای این طرح و وزارتخانه های بهداشت و درمان، تعاون و کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بیمه سلامت به عنوان ارگان های ذی نفع این پروژه هستند.



وی با اشاره به این که دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مجری این طرح از تیرماه امسال کار تدوین سند جامع نظام سلامت الکترونیکی و بیمه الکترونیکی سلامت را آغاز کرده است گفت:  پروژه اصلی با حمایت مالی سازمان فناوری اطلاعات انجام شده و شورای مشاوران در سازمان فناوری اطلاعات در ارتباط با این پروژه کارهای مطلوبی را انجام داده است.

مجری طرح سند جامع نظام سلامت الکترونیکی و بیمه الکترونیکی سلامت با اشاره به تدوین جامع این طرح و استفاده از دیدگاه صاحب نظران اذعان داشت: باید به بحث نظام سلامت و بهره گیرندگان از خدمات آن توجه ویژه داشت که در این طرح سعی شده از بعد فناوری اطلاعات و ابزارهای ارتباطی آن برای سهولت دسترسی ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات بهداشتی و درمانی استفاده شود.

دکتر سپهری با تاکید بر این که استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات منجر به گستردگی خدمات و ارائه سامانه های قوی به افراد می شود تصریح کرد: با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات باید توانمندی های خود را در عرصه های مختلف پزشکی نشان دهیم و با گسترش سلامت در جامعه به طور حتم اقتصاد سالم تری نیز خواهیم داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان ساخت: با تحولات حوزه علم و فناوری می توانیم جزء کشورهای سرآمد دنیا باشیم و سیاستگذاران نیز بر روی این مقوله تاکید جدی دارند.

وی همچنین در خصوص بحث بیمه و تاکید سازمان فناوری اطلاعات مبنی بر عدم توجه به ابعاد مختلف بیمه افزود:در تدوین سند جامع نظام سلامت الکترونیکی و بیمه الکترونیکی سلامت به بیمه و شکل گیری استانداردهای لازم توجه شده است.

به گفته دکتر سپهری در این سند به طراحی مدل مفهومی ، شناسایی و تعریف معماری کلان با رویکرد یکپارچگی، مقیاس سازی و تعیین استانداردها و قوانین مورد نیاز پرداخته می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: می توانیم در حوزه سلامت به عنوان یک کشور منطقه و فرا منطقه نسبت به ایجاد ارزش افزوده در این حوزه اقدام کنیم و از فروش خدمات فنی و نرم افزاری درآمد زایی کنیم و نکته کلیدی در واقع یکپارچگی خدمات سلامت و بیمه شناسایی هویت و ابزارهای گوناگون کنترل امنیت در اقدامات پزشکی است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار