لس آنجلس تايمز ؛

شكايت ايران از "آرگو" نتيجه بخش خواهد بود

"لس آنجلس تايمز" در مقاله اي به قلم "جان هورن" اذعان مي كند كه شكايت كشورمان از عوامل سازنده فيلم "آرگو" مي تواند نتيجه بخش باشد و به موارد ديگري كه توسط كشورهاي ديگر جهان در اين باره انجام شده اشاره كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از لس آنجلس تايمز ، تحليلگر "لس آنجلس تايمز" با اذعان به رنجش خاطر ايرانيان از ساخت فيلم ضد ايراني "آرگو" توسط هاليوود مي افزايد "ايرانيان بر اين باورند كه فيلم هاليوودي "آرگو" كه واقعه تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران را به تصوير كشيده اين رويداد را بصورت تحريف شده نشان داده است. آنان معتقدند كه در اين فيلم به ايرانيان توهين شده و اقدام كارگردان فيلم "نقض آشكار هنجارهاي فرهنگي بين المللي" بوده است. 
نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به تصميم كشورمان مبني بر طرح شكايت از سازندگان اين فيلم در دادگاه مي نويسد "روز دوشنبه جمعي از صاحب نظران فرهنگي ، فيلم "آرگو" را در نمايش خصوصي تماشا كردند و تصميم به شكايت از "بن افلك" كارگردان آرگو و ساير عوامل دخيل در توليد اين فيلم در آن جلسه مطرح شد. شايد در نظر اول اين گونه بنظر بيايد كه چنين اقدامي ناممكن خواهد بود اما بايستي دانست كه چنين شكاياتي پيش از اين نيز توسط كشورهاي مختلف جهان كه در فيلم هاي هاليوودي به آنان توهين شده بود صورت گرفته است." 
نويسنده در ادامه به موارد شكايات ساير كشورهاي جهان از هاليوود مي پردازد و مي نويسد "پيش تر كشور "قزاقستان" از هاليوود به اتهام توهين به "عظمت ملت قزاقستان" شكايت كرده بود. "بارون ساشا كوهن" در فيلم انيميشن خود از مردم قزاقستان چهره افرادي "خشن" و "زن ستيز"و "انسان هراس" را ارائه داده بود. در شكايتي ديگر كه از سوي "تايلند" عليه هاليوود مطرح شده بود دولت تايلند اظهار داشت كه در اين فيلم به "ناحق" تصويري زشت از مردم تايلند ارائه شده است كه در آن تايلندي ها افرادي با "انحرافات اخلاقي" و مشاركت كننده در "قاچاق مواد مخدر" نمايش داده شده اند. دولت "ژاپن" نيز پيش تر شكايتي را عليه فيلم هاليوودي "گمشده در ترجمه" مطرح نمود كه در آن شهر "توكيو" به شكلي ناعادلانه بعنوان شهري "بي روح" به نمايش درآمده بود. دولت "كره شمالي" نيز از فيلم هاليوودي "سپيده دم سرخ" انتقاد كرده بود و اظهار داشت كه هاليوود چهره اي "خشن" و "غير واقعي" از آن كشور را به تصوير درآورده است. دولت "كانادا" نيز از ترانه خواننده آمريكايي در يك فيلم هاليوودي انتقاد كرد و اظهار داشت كه اين ترانه "ضد كانادايي" بوده و به ملت كانادا توهين كرده است. 









برچسب ها: بین الملل ، آرگو ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار