رئیس بیمارستان فیروز آبادی گفت:افزایش 18 درصد تعرفه ها منجر به افزایش میزان پرداختی از جیب مردم می شود و این امر باعث می شود که ما کمتر به عدالت در سلامت نزدیک شویم.

دکتر مهدی خورشیدی، رئیس بیمارستان فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با این افزایش میزان تعرفه ها بعید می دانم که مشکلات مراکز درمانی حل شود.

چون یکی از معضلات بخش درمان تعرفه ها است که اگر تعرفه ها واقعی اعلام نشود نه تنها مشکلات مراکز درمانی حل نمی شود بلکه باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری هم می شود.

وی گفت: علاوه بر واقعی اعلام کردن تعرفه ها باید بیمه ها به موقع پرداخت های خود را به بیمارستان ها انجام دهند تا مشکلات کاهش یابد ولی باید توجه داشت نباید به مردم در این میان برای هزینه های درمانی فشار وارد شود چرا که هر چه میزان پرداختی از جیب مردم بیشتر شود ما کمتر به عدالت در سلامت نزدیک می شویم بنابراین بیمه ها باید فعال تر وارد این حوزه ها شوند.

خورشیدی با تاکید بر این که در آینده با این میزان افزایش تعرفه ها بیمارستان ها با معضلات جدی روبرو خواهند بود اظهار داشت: در حال حاضر حدود 60 درصد از هزینه های درمان را مردم خود تقبل می کنند و این روند خوبی نیست چرا که به شدت به قشر کم درآمد فشار وارد می شود و برخی از مردم به دلیل هزینه های سنگین بهداشت و درمان به زیر خط فقر می روند.

وی خاطر نشان کرد: تنها راه حل کردن آشفته بازار درمانی کشور اعلام تعرفه ها به صورت واقعی و حضور فعال تر سازمان های بیمه در این حوزه است./ح
برچسب ها: تعرفه ، سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار