تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با طراحی نرم افزار چند رسانه‌ای شهدای دانشگاه امکان آشنایی با افکار و منش آنها را فراهم کردند.

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، یونس حسین‌پور مسئول طراحی نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهداء دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره هدف طراحی این نرم افزار گفت: با توجه به این‌که این نرم افزار مرتبط با شهداء است سعی شده تا اسم و یاد شهداء برای جامعه به ویژه دانشگاهیان پر رنگ‌تر شود زیرا می‌تواند بر روی افکار جوانان اثرگذار باشد.

وی با بيان اينکه در واقع این‌ها همان شهیدانی هستند که پیش از ما در این دانشگاه، دانشکده‌ها و ... رفت و آمد داشته‌اند، گفت: بنابراین با طراحی چنین نرم‌افزاری و مطالعه وصیت‌نامه آنها می‌توانیم دریابیم که باچه اهدافی به جنگ رفته‌ و چه اعتقاد قوی داشته‌اند و رفتار و منش آنان را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

حسين پور افزود: طراحی این نرم‌افزار توسط گروهی متشکل از پنج نفر انجام شده است که در این نرم افزار در مرحله نخست شهداء براساس دانشکده‌ها تقسیم بندی شده‌اند و با ورود به بخش مورد نظر می‌توان به تصاویر، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه،‌خاطره و یا مطلبی مربوط به وی دسترسی پیدا کرد.

وي خاطرنشان کرد: هم‌چنین در بخش دیگر شهداء براساس خوابگاه‌های دانشگاه تقسیم بندی شده‌اند زیرا خوابگاه‌های دانشگاه براساس اسامی شهداء نامگذاری شده‌اند و هر فردی با ورود به این بخش می‌تواند اطلاعات مورد نظر را بدست آورد.

وی با اشاره به اينکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای 94 شهید است، گفت: در این نرم افزار بخشی نیز به شهدای گمنام دانشگاه اختصاص داده شده است که در سال 87 تشییع شدند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.