مرحله اول طرح مجتمع پتروشیمی لرستان خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد، این مجتمع هم اکنون90 درصد پیشرفت کاری دارد.

برای اجرای مرحله اول این مجتمع که در12 کلیومتری جنوب خرم آباد در حال ساخت است تا کنون بیش از 11 هزار تن میلگرد، بیش از چهار هزار تن سازه فلزی، 260 هزار آی پینگ و هفت واحد سرویس دهنده بکار گرفته شده و خردادماه سال آینده این فاز اول به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته امین نژاد مدیرعامل شرکت پتروشیمی لرستان با قرار گرفتن این مجتمع درردیف طرح های مهر ماندگار21 میلیارد تومان برای اجرای فاز اول پتروشیمی لرستان پیش بینی شده است.
هزینه ساخت این شرکت550 میلیارد تومان است که تا کنون 92 میلیون یورو و63 میلیارد تومان از اعتیارات ارزی و ریالی هزینه شده است.
مجتمع پتروشیمی لرستان که ساخت آن از سال 1387 آغاز شده است از لحاظ پیشرفت کاری طی 2 سال اخیر رتبه اول پیشرفت را در بین طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی داشته است.
پتروشیمی لرستان در مجموع توان تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک و سنگین در قالب گرانول را دارد و همچنین سالانه 30 هزار تن محصول فرعی تولید خواهد کرد.
هم اکنون یک هزار و 200 نفر در مجتمع پتروشیمی لرستان مشغول به فعالیت هستند.
این طرح ملی که خوراک آن از خط لوله سراسری اتیلن جنوب، غرب (عسلویه، میاندوآب) به طول 2 هزار و200 کیلومتر تامین خواهد شد، در زمینی به مساحت 130 هکتار در حال ساخت است و تاکنون 8 هزار تن از تجهیزات ثابت و دوارآن ، وارد محل پتروشیمی شده و در حال نصب است.
خط لوله سراسری جنوب، غرب هم اکنون به عنوان تامین کننده اصلی خوراک مجتمع پتروشیمی لرستان و چند مجتمع دیگرکه در مسیر این خط درحال ساخت است، هم اکنون 73 درصد پیشرفت کار دارد.
با افتتاح مجتمع پتروشیمی لرستان، 23 نوع محصول به ظرفیت سالانه330 هزار تن انواع گریدهای پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و نیز بوتن(نوعی ماده شیمایی) تولید و برای380 نفر به طور مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
آقای امین نژاد با بیان اینکه در بخش ارزی کل ارز مورد نیاز شرکت پتروشیمی لرستان تامین شده است گفته برای تکمیل این مجتمع در بخش ریالی حدود 50 میلیارد تومان دیگر نیاز است./ع


برچسب ها: افتتاح ، مجتمع ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.