مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان جزو نخستین شرکت های پالایشگاهی است که در آن سامانه پایش لحظه ای روی خط در مسیر دودکش های کوره ها نصب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  محمد صادق حاجیان افزود: این شرکت در سه سال متوالی گواهی آلاینده نبودن را از سازمان محیط زیست دریافت کرده است و عوارض آلایندگی پرداخت نمی کند.

وی تصریح کرد: وضعیت آلایندگی این شرکت و آب مورد استفاده شده در آن به صورت لحظه ای زیر نظر کارشناسان اداره کل محیط زیست استان پایش می شود.
این کارشناس مهندسی شیمی اظهار کرد: اگر این شرکت آلاینده معرفی می شد عوارض آلایندگی به سازمان امور اقتصادی و دارایی استان واریز می کرد و میان شهرداری های مجاور پالایشگاه تقسیم می شد.
حاجیان با اشاره به شکایت شهرداری اصفهان از شرکت پالایش نفت درباره خشک شدن درختان منطقه بختیار دشت گفت: سال گذشته به دستور استاندار اصفهان و شورای مدیریت بحران، تیمی از استادان دانشگاههای صنعتی، اصفهان و آزاد خوراسگان بازدیدهای میدانی و گرفتن نمونه های آزمایشگاهی از آب و خاک و اجزای درختان منطقه را انجام دادند.
وی افزود: در بررسی های این تیم در رابطه با امکان خشکیدن درختان بر اثر مواد نفتی، مشخص شد که عامل نفتی نمی تواند دلیل اصلی برای خشکیدن درختان بختیار دشت باشد.
مدیر روابط عمومی پالایشگاه اصفهان تصریح کرد: همچنین در این کارشناسی ها مشخص شد که عواملی مانند تغییرات اقلیمی، گرمی هوا، شوری منابع آب و کاهش آن در خشکی درختان این منطقه تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه مواد نفتی این پالایشگاه به منطقه بختیار دشت نفوذ نمی کند، اضافه کرد: طراحی این منطقه و ساخت منازل مسکونی در پایین دست صنایع بزرگ اشتباه بوده است.
حاجیان گفت: با وجود این شرکت پالایش نفت اصفهان آماده کمک رسانی در آبیاری درختان خشک شده منطقه بختیار دشت است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.