کارشناس مسئول پيشگيري از حوادث مرکز بهداشت آذربايجان‌شرقي گفت: اين استان در بررسي حوادث ناشي از چهارشنبه‌ آخر سال در رتبه سوم کشوري قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سعيد پوردولتي اظهار داشت: براساس ارزيابي‌ها آمار و ارقام موجود از مصدومان حوادث آخرين چهارشنبه‌ آخر سال در کشور، آذربايجان‌شرقي از نظر تعداد مصدومان حوادث ناشي از آتش‌بازي يا همان چهارشنبه‌ آخر سال رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است. 
وي افزود: تبريز بعد از تهران و آذربايجان‌غربي که به ترتيب رتبه‌هاي اول و دوم را داشتند، در رده سوم کشوري قرار دارد. 
پوردولتي، در تشريح اين جايگاه گفت: چهارشنبه‌ آخر سال سال گذشته در آذربايجان‌شرقي 155 مورد مصدوم به بيمارستان‌هاي تابعه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني مراجعه کرده‌اند. 
وي، اين تعداد مصدوم را 7.8 درصد از کل مصدومان اين حادثه در کشور عنوان کرد و گفت: اين درصد براي تهران 19.3 درصد با 383 مورد و آذربايجان‌غربي 15.6 درصد با 308 مصدوم به ثبت رسيده است. 
اين کارشناس ارشد سلامت بين‌الملل و مديريت خدمات بهداشتي درماني يادآور شد: کل حوادث مربوط به چهارشنبه‌ آخرسال سال گذشته هزار و 980 مورد گزارش شده که در مقايسه با سال 89 با کاهش 5.2 درصدي همراه بوده چرا که در سال 89 از مراکز اشاره شده 2 هزار و 88 مورد حادثه گزارش شده بود. 
براساس آمار موجود آذربايجان‌شرقي در سال 89 نيز بعد از آذربايجان‌غربي و دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي(تهران) با 203مورد در رتبه سوم قرار داشت و در سال 88 بعد از آذربايجان‌غربي، دانشگاه ايران و کردستان در رتبه چهارم، در سال87 نيز همچنان آذربايجان‌غربي در صدر و پس از آن دانشگاه‌هاي علوم پزشکي شهيد بهشتي( تهران)، کردستان و تبريز قرار داشتند./ف
برچسب ها: رتبه ، سوم ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار