سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر گفت: تمام امکانات برای پذیرایی مناسب از میهمانان نوروزی در امامزاده‌های خمینی‌شهر فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، حجت‌الاسلام عبدالله مرندی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در امامزادگان شهرستان خمینی‌شهر گفت: از مهمترین برنامه‌های این ایام پیشبینی امام جماعت، جهت برگزاری نماز جماعت در ایام تعطیلات در بقاع متبرکه‌ای است که در مسیر مسافران عید نوروز قرار دارند.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های ابتکاری برای تحویل سال نو نظیر تهیه هفت سین‌های قرآنی و معنوی در امامزادهها، نمونه‌‌ای دیگر از این اقدامات است.

مرندی افزود: همچنین تهیه و توزیع دفترک های فرهنگی با محوریت زندگینامه امامزادگان، مباحث عقیدتی، ترویج فرهنگ وقف، اعمال عید نوروز و توزیع در بین زائران و مسافران نوروزی، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در جوار امامزادگانی که ظرفیت لازم را دارند از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته در این شهرستان است.

وی بیان داشت: تدارک برنامه‌های ویژه کودکان و خردسالان که در ایام تعطیلات در بقاع متبرکه حضور دارند از قبیل تهیه هدایای ویژه و آماده‌سازی قسمتی از محوطه بقعه متبرکه جهت نصب وسایل تفریح و بازی کودکان، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر از جمله اقدامات رفاهی و خدماتی در طرح نوروزی را غبارروبی و نظافت امامزادگان و بقاع متبرکه، پیش‌بینی و آماده‌سازی کلیه فضاهای خدماتی مورد نیاز زائران و پاکیزه نگه داشتن صحن، استفاده از خدام افتخاری و نیروهای داوطلب واجد شرایط و دارای رفتار و اخلاق به صورت شبانه‌روزی عنوان کرد.

وی ایجاد فضای مناسب برای پارکینگ، جلوگیری از ایجاد ترافیک با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری و استقرار اکیپی از هلال‌احمر در امامزاده جهت رفع مشکلات احتمالی زائران در ایام نوروز را از جمله اقدامات این اداره در ایام نوروز دانست و گفت: با توجه به فرا رسيدن ايام نوروز و ورود مسافران به استان و شهرستان لازم است به بهترين صورت پذيرايی و خدمات‌رسانی صورت گيرد.

مرندی اضافه کرد: با تأكيد بر حضور مستمر ائمه جماعات در بقاع متبرکه سعی می‌شود نمازهای واجب به صورت جماعات در امامزادگان این شهرستان در سه وقت برگزار شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.