قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: گمرک فرودگاه تبریز مجاز به انجام تشریفات مبدأ و مقصد عبور خارجی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، راستی افزود: با عنایت به اعلام گمرک ایران، گمرک فرودگاه بین المللی تبریز از تاریخ 20 اسفند ماه سال جاری بعنوان مبدا و مقصد عبور خارجی، مجاز به پذیرش اظهار نامه و انجام تشریفات صدور پروانه عبور خارجی شد.

وی افزود: در صورتی که در بارنامه مقصد کالا به نام گمرکات مجاز به رویه واردات مقطعی درج گردد نسبت به پذیرش و صدور پروانه عبور داخلی نیز اقدام خواهد شد.

راستی اظهار کرد: مقرر شده مدیرکل فرودگاه‌های استان امکانات لازم را در اختیار گمرکات استان قرار دهد تا این تصمیم عملیاتی شود.

وی ادامه داد: گمرک پل ارتباطی میان سیاست‌های مالی و بازرگانی و مهمترین سازمان اثرگذار در روند تجارت بین المللی می باشد و اجرای این سیاست‌ها مستلزم گمرکی کارآمد و مؤثر است.

راستی با بیان اینکه در توسعه برنامه‌های اقتصادی باید به نقش گمرک در تنظیم مقررات صادرات و واردات اشاره کرد، تصریح کرد: گمرک با نظارت دقیق خود می‌تواند مجال تشخیص بین کالاهایی که از مسیر مجاز وارد شده، با آنچه که غیرمجاز وارد می‌شود را برای سازمان‌های مسئول، فراهم آورد./س

برچسب ها: گمرک ، فرودگاه ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.