معاون اجتماعي خراسان شمالي گفت: با افزايش آگاهي و اطلاع رساني شفاف به مردم ، شاهد کاهش سر و صدا و حوادث چهارشنبه سوري خواهيم بود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، علي اسلامي با اشاره به اينکه توجه مردم به حوادث بيشتر شده است ، افزود: شايسته است خانواده ها ضمن توصيه هاي لازم ، براي مصون ماندن فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال بر رفتار آنها نظارت کامل داشته باشند.

وي با اشاره به بالا رفتن فرهنگ عمومي و افزايش آگاهي مردم از خطرهاي استفاده از موادمحترقه در شب چهارشنبه آخر سال تصريح کرد: خوشبختانه هر سال با اجراي تمهيدات خاص ، شاهد کاهش اين خطرات هستيم و اميدواريم امسال نيز هم چون سال هاي گذشته اين امر سير نزولي داشته باشد.

معاون اجتماعي خراسان شمالي اظهار داشت: چهارشنبه سوري يكي از آيين هاي نوروزي ما ايرانيان است كه ريشه در جشن هاي آتش با سده دارد و پس از شكل گرفتن در يك بستر و بافت اقتصادي و فرهنگي در دنياي مدرن تحت تاثير فن آوري و تحولات شهرنشيني قرار گرفته و تغيير كرده است.

اسلامي با بیان اینکه مراسم چهارشنبه سوري طي سال هاي اخير دچار تحريفات گسترده اي شده است ،خاطر نشان کرد: اين جشن در دهه هاي اخير نمادي از خرده فرهنگ شده و برخي از رفتارها و ناهنجاري هايي كه در آن رخ مي دهد نيز برخواسته از اين ويژگي است.

وي تصریح کرد: با توجه به اينكه برگزاري اين مراسم موجب سوءاستفاده برخي از افراد و مزاحمت آنان براي شهروندان خواهد شد ، پليس با اجراي طرح هاي مختلف در چهارشنبه آخر سال با مخلين نظم و امنيت عمومي به شدت برخورد خواهد كرد.

وی هدف از برگزاري طرح هاي مختلف را تأمين نظم و امنيت شهروندان ، كاهش خطرات ناشي از انفجار مواد محترقه ، برخورد قاطع با فروشندگان و مصرف كنندگان مواد محترقه و ارازل و اوباش ، جلو گيري از فروش مواد اوليه رنگ سازي به افراد غير مجاز ، تشديد اقدامات پيشگيري از سرقت منازل و كنترل افراد سابقه دار را از آن جمله ذكر كرد.

معاون اجتماعي خراسان شمالي به افزايش مسافرت هاي برون شهري در فصل بهار و تعطيلات نوروزي نيز اشاره كرد و از رانندگان خواست با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي ، جان خود و مسافران را بيمه كنند تا موجب بروز حوادث تلخ در آستانه سال نو نشوند.

اسلامي در ادامه اظهار داشت: مأموران پليس راه و راهنمايي و رانندگي با اجراي طرح هاي مختلفي به منظور كاهش تصادفات و كمک به همشهريان در ايام نوروز به طور مستمر حضور خواهند داشت.

وی در پایان با اشاره به پاسخ گويي شبانه روزي مركز فوريتهاي پليسي 110 از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه نا آرامي مراتب را به اين مركز اطلاع دهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.