مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از وارد شدن خسارت میلیاردی در پی برف و باران اخیر به بزرگترین بادامستان کشور خبر داد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،محمد صوابی  در شورای مدیریت بحران با بیان این‌که در کوهسرخ 17 هزار بادامستان وجود دارد که در کشور بی‌نظیر است، گفت: طی چند روز گذشته  به 70 درصد بادامستان‌های آبی و دیم  کوهسرخ خسارت 100درصدی وارد شد.

 

وی با اشاره به این‌که سرما، شکوفه‌های هزار هکتار از بادامستان آبی و 15 هزار هکتار از بادامستان دیم  را از بین برد، افزود: خسارت‌های وارده به بادامستان‌های آبی مبلغ 5 میلیارد و 40 میلیون تومان و بادامستان‌های دیم مبلغ 15 میلیارد و 750 میلیون تومان برآورد شده است.

 

صوابی با اعلام این‌که درخت بادام تنها یک بار در سال شکوفه می‌زند، خاطرنشان کرد: چند سال متوالی است که به این باغات خسارت وارد می‌شود.

 

وی همچنین از وارد شدن خسارت به 60 درصد درختان زردآلو در بخش کوهسرخ خبر داد و گفت: در این سرما به 250 هکتار از درختان زردآلو به مبلغ 660 میلون تومان خسارت وارد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در مجموع 21 میلیارد تومان خسارت به باغات منطقه کوهسرخ وارد شده است.

 

وی در ادامه به خسارت‌های وارد شده به بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: در این بخش به سه محصول انگور، انار و درختان هسته‌دار خسارت وارد شده است.

 

صوابی با بیان این‌که از مجموع سه هزار و 500 هکتار باغات انگور در بخش مرکزی به 600 هکتار خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: سرمای اخیر موجب شد 16 هزار و 200 تن در باغات انگور کاهش عملکرد داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: بر اثر سرما یک میلیارد و 134 میلیون تومان به باغات بخش مرکزی خسارت وارد شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان این‌که به 150 هکتار از باغات انار به مبلغ 210 میلیون تومان خسارت وارد شده افزود: 5 درصد از کل باغات انار و 10 درصد از باغات انگور خسارت دیده‌اند.

 

وی در پایان با بیان این‌که به درختان هسته‌دار همانند زردآلو، بادام، آلو و کل میوه‌های سردرختی بخش مرکزی خسارت 70 درصدی وارد شده است، گفت: 200 هکتار از این باغات به مبلغ 735 میلیون تومان خسارت دیده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.