مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 30 میلیارد ریال برای راه اندازی مجموعه های تئاتر شهر در استان های مختلف کشور خبر داد.

 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، آشنادر آیین افتتاح مجموعه تئاتر شهر سنندج گفت: با افتتاح مجموعه تئاتر شهر هر استان این مجموعه در اختیار هنرمندان تئاتر قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تئاتر هنر مادر است و نیاز به کمک دارد گفت: ما از تولید و اجرای عمومی تئاتر حمایت می کنیم. مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طرح استقرار گروه های نمایشی تئاتر با توجه به ظرفیت هر استانی انجام می شود گفت: کردستان چهارمین استان کشور از لحاظ راه اندازی تئاتر شهر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان هم در این مراسم گفت: با افتتاح مجموعه تئاتر شهر سنندج، اجرای آثار نمایشی از 15 فروردین ماه سال 92 آغاز می شود و در فصل بهار چهار اثر نمایشی در این مجموعه به روی صحنه می روند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی کردستان نیز در این ایین به اجرای 729 نمایش تئاتر در استان در طول سال جاری اشاره کرد و گفت: این نمایش ها بیش از 30 هزار تماشاگر داشته است.به گفته وی در سال جاری در مجموع 61 نمایش صحنه ای و 29 نمایش خیابانی اجرا شده است./س

 


برچسب ها: هنر ، نمایش ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.