رئيس مجلس ضمن مخالفت با راي گيري ورقه‌اي و حالت قيام و قعود در صحن علني گفت: وقتي تکنولوژي است بايد از آن به صورت دقيق استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز (چهارشنبه) و در مخالفت با پيشنهاد حذف ماده 7 طرح اصلاح موادي از قانون آيين‌نامه داخلي مجلس گفت: اين ماده به راي‌گيري مجلس با سامانه هوشمند الکترونيکي اشاره مي‌کند بنابراين وقتي تکنولوژي هست بايد از آن به صورت صحيح استفاده کرد.

وي افزود: در صورتيکه راي‌گيري به صورت الکترونيکي حذف شود و نمايندگان به صورت قيام و قعودي راي بدهند، يک صحنه عجيب و غريب در مجلس به وجود مي‌آيد و گاها براي يک راي‌گيري چندين ساعت وقت تلف مي‌شود.

رئيس مجلس خاطرنشان کرد: در خصوص راي‌گيري ورقه‌اي احتمال تخلف وجود دارد ولي در راي‌گيري الکترونيکي چنين وضعيتي متصور نيست.

وي در ادامه به برخي از نارسايي‌هاي سيستم الکترونيکي راي‌گيري مجلس اشاره کرد و گفت: بنده با مسئولان فني مجلس صحبت کرده‌ام و اين مشکل قابل حل است و هيچ جاي نگراني ندارد.

وي همچنين در خصوص مخفي بودن آراي نمايندگان نيز گفت: به محض اينکه مخالفان و موافقان راي دادند به کل موضوع پاک مي‌شود و لذا سوابق راي مخفي بودن محو مي‌شود و جاي نگراني در اين زمينه وجود ندارد.

لازم به ذکر است ماده 7 آيين‌نامه داخلي تصريح مي‌کند: کليه راي‌گيري‌ها در مجلس با سامانه هوشمند الکترونيکي انجام مي‌شود،‌ هيئت‌رئيسه موظف است سامانه مذکور را براي راي‌گيري مخفي به نحوي برنامه‌ريزي كند که ضمن حفظ و نگهداري نتيجه راي از لحاظ تعداد موافق، مخالف و ممتنع امکان ثبت و ذخيره مشخصات نماينده يا شماره صندلي وي در سامانه وجود نداشته باشد. چنانچه به هر نحوي اسامي نمايندگان در راي‌گيري مخفي اعلام شود تخلف محسوب شده و متخلف علاوه بر انفصال دائم از خدمات دولتي به مجازات افشاي اسناد طبقه‌بندي سري محکوم مي‌شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، رای گیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار