مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت «سردار بدر» گفت: به احترام یاد و خاطره شهید مهدی باکری، بازدید از موزه‌های استان و روز شهردار رایگان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار مهدی باکری در جمع رزمندگان لشکر عاشورا و خانواده‌های شهدا در تالار همایش‌های مصلای امام خمینی (ره) تبریز گفت: زندگی شهید مهدی باکری میراث ماندگار و روح بلندش آیینه خلوص و خوبی‌ها است.

وی تأکید کرد: یاد، اندیشه و راه شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهیدان والا مقامی چون سردار مهدی باکری، زنده‌ترین میراث معنوی و فرهنگی جامعه اسلامی ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، ارزشمندترین مفاهیم و ارزش‌ها را به یادگار گذاشته‌اند که از آن‌ها می‌توان به عنوان ماندگارترین میراث معنوی و فرهنگی کشورمان نام برد.

وی شجاعت و تدبیر شهید مهدی باکری را مثال زدنی خواند و گفت: به گواه همگان این شهید بزرگوار بدون احساس خستگی برای تجهیز، سازماندهی،‌ هدایت نیروها و طراحی عملیات‌ها به ویژه عملیات غرورآفرین و دشمن شکن بدر شبانه‌روز تلاش می‌کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در توصیف شخصیت این شهید والا مقام افزود: شهید باکری، پاسدار نمونه، فرمانده‌ای فداکار و ایثارگر، خدمتگزاری صادق، صمیمی، ولایی، مخلص و علاقه‌مند به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود.

محمدی با بیان این‌که در زمان فرماندهی شهید باکری، بخش‌هایی از خاک کشورمان آزاد شد، تصریح کرد: توجه به اهداف این شهدا و ایثارگران و قرار دادن این آرمان‌ها در سرلوحه کار، دین اساسی ایران امروز به شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: این روز بهترین فرصت برای تقدیر از شهرداران توانمند و پرتلاش استان در آستانه سال نو است و به‌ویژه از نوین که خود از سرداران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند قدردانی می‌کنم که به حق در آماده‌سازی شهر تبریز در استقبال از میهمانان نوروزی نقش بسزایی داشته و دارند.
برچسب ها: موزه ، آذربایجان ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.