گروهي از هواداران "برادلي مانينگ" سرباز آمريكايي كه به اتهام افشاي اسناد محرمانه جنايات نظاميان آمريكايي بازداشت و محاكمه شده است در اقدامي افشاگرانه و اعتراضي روز گذشته بخشي از فايل صوتي دفاعيات اين سرباز آمريكايي را بر روي شبكه جهاني اينترنت منتشر نمودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازصداي روسيه ، "بنياد آزادي مطبوعات" از سامان هاي تاسيس شده توسط "دانيل الزبرگ" ديپلمان و نظامي پيشين آمريكايي روز گذشته فايل صوتي 58 دقيقه از دفاعيات برادلي مانينگ را بر روي وب سايتش قرار داد. اين گروه همچنين پنج دقيقه از فايل ويرايش شده دفاعيات مانينگ را نيز بر روي سايت "يوتيوب" قرار داده اند. دادگاه وي در تاريخ 28 فوريه در ناحيه "ميد" در نزديكي "بالتيمور" برگزار شد و ضبط مسائل مطرح شده در دادگاه ممنوع اعلام شده بود. ارتش آمريكا با گلايه از اين اقدام مدعي شده كه افشاي اين فايل صوتي اقدامي برخلاف قانون و "نقض حكم دادگاه" بوده است. در اين فايل منتشر شده مانينگ اظهار داشته كه وي منبع اصلي اين افشاگري بوده و افزوده است كه در اقدام خود اسنادي محرمانه اي از گزارشات محرمانه مربوط به جنايتكاري هاي نظاميان آمريكايي در عراق و عدم توجه آنان به اصول انساني را افشا كرده است. 
"برادلي مانينگ" متهم شده كه اسناد حملات مرگبار و جنايتكارانه نظاميان آمريكايي عليه شهروندان بي دفاع عراقي را در اختيار سايت افشاگر "ويكي ليكس" قرار داده است. 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار