باخت برای برخی تکواندوکاران عادی شده

بي‌باك: تیم ملی شخصیت قهرمانی را کم دارد

قهرمان سابق و مربی تيم ملي تكواندو و دارنده نخستین مدال طلای جهان در ليگ برتر امسال در كنار برخي ملي‌پوشان ارزنده ديگر خارج از گود مربيگري قرار گرفت.

مهدی بی باک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص رقابت های لیگ برتر تکواندو امسال عنوان کرد: ليگ خوبي داشتيم اما فكر مي‌كنم مربيان حاضر در مسابقات بايد بيشتر با علم روز آشنا شوند تا در رقابت‌هاي سطح بالا دچار مشكل نشوند. تنها ايرادي كه از ليگ امسال مي‌توانيم بگيريم، استفاده نكردن بازيكنان از ضربات سر بود. اگر قرار است فقط براي نتيجه‌ گرفتن بازي كنيم، هدف اصلي ليگ كه همان بازيكن‌سازي و معرفي به تيم ملي است، از بين مي‌رود. در واقع نتيجه‌گرا بودن، بازيكن خوبي را هم نمي‌سازد.
 تکواندو در خطر تخریب
وی در مورد تفاوت مسابقات سال های گذشته و مسبقات حال حاضر تکواندو تصریح کرد: من با سه نسل از تكواندوكاران كه مربي شده‌اند، به تازگي خداحافظي كرده‌اند و بازيكنان جديد مسابقه داده‌ام و بايد بگويم فرق مسابقات آن زمان و حالا در اين است كه اگر ملي‌پوشي در ليگ بازنده مي‌شد آن باخت برايش گران تمام شده و تمام فكر و ذهنش را به خود مشغول مي‌كرد ولي حالا باخت ملي‌پوشان در اين سطح برايشان عادي شده كه اين مورد براي تكواندو خطرناك است و باعث تخريب آن مي‌شود.
بازگشت تکواندو با هوگوهای جدید 
وی افزود: با همه نوع هوگوهاي معمولي، الكترونيكي لاجاست و "دي‌ دو" مسابقه داده‌ام اما فكر مي‌كنم سيستم‌هاي دي ‌دو رقابت واقعي تكواندو را مثل قبل نشان مي‌دهد و مسابقات را جالب مي‌كند. در حالي كه مسابقه با هوگوهاي لاجاست با توجه به محاط كردن بازيكنان از زيبايي آن كم كرده بود.
لیگ حامی تکواندو است
مربی سابق تیم ملی با اشاره به درآمد زایی لیگ برای تکواندو گفت:  فكر مي‌كنم فدراسيون براي اينكه اين ليگ را حفظ كند و هر سال آن را بهتر برگزار كند، بايد در روابط‌عمومي و جذب حامیان مالی دقت بيشتري به خرج دهد. كميته ای با این نام نداريم و شايد هم در اين مورد ضعيف عمل مي‌كند. تكواندو به عنوان يكي از رشته‌هاي تاثيرگذار نياز به تبليغات بيشتري دارد و حمايت های بیشتر از تكواندو هم مي‌تواند پشتوانه مالي و ملي خوبي نصيب مربيان و بازيكنان كند.
 روح قهرمانی را به تیم ملی بازگردانیم
وی در مورد تیم ملی تکواندو افزود: کادر فنی تیم ملی در نظر داشته باشد که زمان کمی تا رقابت های اصلی در سال آینده داریم و باید شخصیت قهرمانی را به تیم ملی بازگردانیم. اگر تیم ملی با تفکر قهرمانی بسته نشود به قهرمانی هم نمی رسد.
بی باک با اشاره به مربیگری مرتضی کریمی در تیم ملی تکواندو تصریح کرد: با توجه به تجربه مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی، وی می تواند با افزایش روحیه به همه بازیکنان شخصیت قهرمانی را به تیم ملی القا کند.
وی افزود: تیم خوبی داریم که می تواند در مسابقات جهانی نتیجه بگیرد. بازیکنان خوبی در اوزان مختلف داریم و تنها باید برخی ایرادات اوزان دوم تا چهارم را برطرف کنیم چون تکواندوکاران کم تجربه ای در این اوزان حضور دارند.

 

برچسب ها: تکواندو ، مربی ، بی باک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار