کره شمالی که چند هفته است تهدید می کند هر گونه حمله دشمنان این کشور را پاسخ خواهد داد، روز سه شنبه اعلام کرد کره جنوبی و آمریکا مسئول پیامدهای فاجعه بار رزمایش های نظامی مشترک خود خواهند بود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری یونهاپ ، کمیته وحدت مجدد مسالمت آمیز کره در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای دست نشانده آمریکا و کره جنوبی مسئول اصلی هر گونه پیامد فاجعه بار ناشی از تحولات اخیر خواهند بود .
در این بیانیه آمده است : جنگ افروزان آمریکایی و کره جنوبی سرانجام رزمایش های نظامی مشترک خود را که هدف از آن آمادگی برای حمله نظامی به کره شمالی است آغاز کردند.
وزارت دفاع کره جنوبی نیز روز سه شنبه اعلام کرد تهدیدهای کره شمالی در خصوص آغاز جنگ که هر روز مطرح می شود بخشی از تاکتیک های جنگ روانی این کشور با هدف تحت فشار قرار دادن کره جنوبی و آمریکا به منظور تغییر سیاست خود در قبال پیونگ یانگ و متحد کردن مردم کره شمالی است .
کیم مین سوک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت کره شمالی پیوسته و با صراحت هشدارهای تحریک آمیز جنگ طلبانه ای را مطرح کرده که بخشی از فشار روانی این کشور بر کره جنوبی است .
کیم تصریح کرد بازدید اخیر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از منطقه نظامی در مرز دریایی غربی این کشور و همچنین سفر فرمانده ارتش کره شمالی به روستای مرزی پانمونجوم طی چند روز گذشته بخشی از تاکتیک های روانی پیونگ یانگ بوده است .
این اظهارات کیم در حالی مطرح شد که تنش بین کره جنوبی و کره شمالی طی چند روز اخیر به شدت افزایش یافته است .
نیروهای نظامی کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه رزمایش مشترک برنامه ریزی شده خود را بدون توجه به تهدیدهای کره شمالی در مورد لغو موافقتنامه آتش بس دو کره آغاز کردند .
کیم تاکید کرد به نظر می رسد کره شمالی سعی دارد از طریق برخی اقدامات نظامی و سیاسی ، مردم این کشور را متحد کند و کره جنوبی و آمریکا را نیز تحت فشار قرار دهد تا از سیاست خود درقبال پیونگ یانگ دست بکشند .
تنش ها در شبه جزیره کره پس از آنکه کره شمالی یک موشک دوربرد را در ماه دسامبر آزمایش کرد، افزایش یافت .
رهبر جوان کره شمالی پس از این آزمایش موشکی همچنین اجازه داد این کشور سومین آزمایش هسته ای خود را در تاریخ دوازدهم فوریه انجام دهد . این آزمایش هسته ای کره شمالی باعث افزایش تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور شد .
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار