رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سمنان گفت: در یک برهه کوتاهی از زمان، ذخیره سازی گندم استان سمنان به مرز بحران نزدیک شد که هم اکنون رویکرد بهتری پیدا کرده و درحال حاضر نزدیک به 24 هزار و 500 تن گندم ذخیره سازی شده و مشکلی در کیفیت وجود ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،  علی پورنبوی در جلسه کارگروه استانی آرد و نان به کیفیت نان اشاره کرد و گفت: در این ایام نان با کیفیت به دست مردم برسد و کیفیت نان دچار خدشه و تزلزل نگردد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد واحدها باید با تحلیل آماری داده شود و دقیقتر به موارد و مشکلات رسیدگی شود چراکه فقط عدد جوابگو نمی‌باشد. در تعطیلات نوروز و ایام پایانی سال هم نظارت برنانوایی‌ها با همکاری اتحادیه تشدید شود تا از باب تامین نان مردم مشکلی نداشته باشند و نان مطلوب به زائران داده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: گندم از خرید و ورود و توزیع به عهده شرکت غله است، نانی که پخت می‌شود و به دست مردم میرسد توسط خبازان انجام می‌شود و در نظارت از ابتدا تا انتها برعهده این سازمان است. بنابراین همه باید یک پیکره واحد شویم و با همکاری و تعامل اجازه ندهیم گندم از شبکه خارج شود و باید گندم و آرد مرغوب به دست مردم برسد.

پورنبوی افزود: نانی که بدست مصرف کننده میرسد همه ما مسئول هستیم و باید از اتحادیه‌ها و کارخانجات استفاده کرد تا بتوانیم بصورت یک تیم واحد کار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حتما و درصورت لزوم به صورت ماهانه جلساتی تشکیل شود و خبازان نیز حضور داشته باشند تا موارد بررسی شود تا هیچ مشکلی حادث نشود، گفت: هیچ مرزبندی در کار وجود ندارد و همه عوامل در این کار دخیل هستند، خبازان آموزش مهارتی فراگرفته‌اند، از آرد و گندم نمونه برداری شده و همه کارها به نحو احسن انجام شده است تا قوت مردم تأمین شود و نان خوب به مردم و زائران تحویل داده شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای سال تا سه ماهه سوم درحدود 296 نفر آموزش مهارت خبازی دیده اند و طبق آمار دریافتی از اداره کل فنی و حرفه‌ای درحدود 2000 نفر آموزش دیده اند. همچنین درحدود 1142 میلیون ریال تسهیلات خبازی دریافت شده تا مشکل خبازان حل شود.

منوچهری افزود: کیفیت گندم در این سه ماهه با توجه به نمونه برداری و آزمایشات انجام شده بسیار خوب ارزیابی شده و آردهایی که در خبازی توزیع می‌شود، بسیار مرغوب هستند که نظارت بر خبازی‌ها و کارخانجات با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت کمک بزرگی به شرکت می‌شود.

وی گفت: کانتینرهایی که در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند فقط برای مواقع ضروری و حوادث غیرمترقبه هستند که در مدت یک ماه عید در خروجی و ورودی شهر جهت خدمت رسانی به مردم مشغول به کار هستند.


منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: سمنان ، گندم ، ذخیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.